РЕПУБЛИКА СРБИЈА
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
Број 000018649 2025 41120 000 000 051 001
09. 01. 2025 год.
Крушевац
МИНИСТАРСТВО ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
ПРЕДМЕТ: Извештај о раду Стручне службе расинског управног округа за период од 01. 01. 2024. до 31.12. 2024. год
I
Број и структура запослених:
Број и структура запослених:
По прибављању сагласности Владе Републике Србије – закључкак број 110-1351/2023 од 23. 02. 2023. године начелник Расинског управног округа је донео Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Стручној служби Расинског управног округа. Државни службеници и намештеници су одговарајућим решењима распоређени на одговарајућа радна места.
Правилником о унутрашњем уређењу и систематизацији Расинског управног округа систематизовано је укупно 9 радних места:
– два радна места у звању саветника 2 (један државни службеник)
-једно радно место у звању референта 3 (три државна службеника)
-три радна места у IV врсти радних
места намештеника 3 (три намештеника)
Систематизовано је и радно место начелника Расинског управног округа (статус функционера од ступања на снагу измена и допуна Закона о државној управи)
Називи радних места су: шеф Одсека за опште и заједничке послове, радно место за финансијско материјалне послове, радно место за канцеларијске послове (извршилачка радна места) и дактилограф-оператер (намештеничко радно место). Сви поменути део су унутрашње организационе јединице – Одсека за опште и заједничке послове. Актуелним актом административно – технички секретар и возач остали су изван Одсека (такође намештеници). Сва систематизована радна места су попуњена.
Стручна служба броји девет извршилаца. (заједно са начелником Расинског управног округа-радно место функционера).
Квалификациона структура запослених је: два лица са високом стручном спремом, два лица са вишом стручном спремом и остали запослени са средњом (по актуелном правилнику – систематизацији).
Стручном службом руководи начелник. Ову дужност од 31.12.2021. године, обавља диплoмирани економиста Иван Анђелић
I.1 Извештајни период одликује почетак рада од 01. 101 2024. године и рад у новој е-писарници, али и рад по формираним предметима из ранијих година у ,,старој писарници. Такође, запослени на канцеларијским пословима ангажовани су и у е-писарнции Инспектората за рад. Укупно је у 2024. години формирано 3198 предмета. У извештајном периоду, у е- писарници Стручне службе Расинског управног округа –евидентирано је 103 предмета (заведено у е- писарници Расинског управног Округа) и то:
I.2 У е-писарнци Инспекотрата за рад – евидентирано- заведено је укупно 1923 предмета
1.МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА – ИНСПЕКТОРАТ ЗА РАД, ОДЕЉЕЊЕ ИНСПЕКЦИЈЕ СА СЕДИШТЕМ У КРУШЕВЦУ
Одељење инспекције рада, Одељење инспекције рада, окружна подручна јединица са седиштем у Крушевцу. Двоје запослених на канцеларијским пословима у стручној служби Расинског управног округа раде и у е-писарници Инспектората на формирању предмета и евидентирању аката. Као што је наведено у оквиру поменуте писарнице Инспектората, формирано је 1923 предмета. Поменути запослени уносе и допуне (врше евидентирање актата у постојеће, формиране предмете Инспектората али не постоји могућности да квантитативно изрази обим ових обављених послова) јер нема администраторских овлашћења за постављем одговарајућег упита.
I.3 У наставку је преглед у е-писарницу примљених и надлежмним е-писарницама државних органа прослеђених предмета. Укупно је примљено и прослеђено 1172 предета.
ПРЕГЛЕД ИНСПЕКЦИЈСКИХ СЛУЖБИ И БРОЈА ПРИМЉЕНИХ И ПРОСЛЕЂЕНИХ ПРЕДМЕТА КРОЗ Е-ПИСАРНИЦУ РАСИНСКОГ УПРАВНОГ ОКРУГА ПРЕМА СЛУЖБАМА У 2024 ГОДИНИ
Стање на дан 31. 12. 2024. Године
1.МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА – ИНСПЕКТОРАТ ЗА РАД, ОДЕЉЕЊЕ ИНСПЕКЦИЈЕ СА СЕДИШТЕМ У КРУШЕВЦУ – 289 предмета
2.МИНИСТАРСТВО ЗДРАВЉА 2 предмета
3. МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ
3.1 УПРАВА ЗА ВЕТЕРИНУ Одељења за инспекцијске послове Управе за ветерину, 6 предмета
-
-
Укупно УПРАВА ЗА ЗА ЗАШТИТУ БИЉА Одсек фитосанитарне инспекције о 841 предмета.
-
-
-
ПОЉОПРИВРЕДНА ИНСПЕКЦИЈА Укупно 3 извшрилаца. 5 предмета.
-
-
-
УПРАВА ЗА ШУМАРСТВО-3 предмета
-
-
-
3.5. ВОДНА ИНСПЕКЦИЈА 9 предмета
-
-
МИНИСТАРТВО ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ УПРАВНИ ИНСПЕКТОРАТ – Укупно 12 предмета -један извршилац – управни инспектор
-
МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ,
Просветна инспекција са седиштем у Крушевцу, Укупно 2 предмета
I.3 У такозваном старом програму писарнице (програм које је био активан до почетка примене е-писарнице, а у погледу формираних а незвршених предмета из година које претходне 2024-тој. Још увек активном извршено је евидентирање 486 допуна предмета (решења по жалбама, пресуде прекршајних судова).
У 2024 години примљено је за архивирање 4698 предмета из ранијих година. а у ,,старом програму“ архивирано је укупно 4691 предмет: Из роковника архивирано је укупно 40 предмта из ранијих година. На реверс је издато 48 предмета.
I.4 Поред наведеног дактило биро Стручне службе израдио је (материјализовао) укупно 4.022 предмета (израда аката – решења, записници, извештаји…). Стручна служба је у претходном периоду пружала стручну и техничку помоћ у раду начелника и Савета расинског управног округа овде спада и израда одговарајућих аката у вези са пружањем услуга од стране Округа, израда одговарајућих правилника, извештаја, нацрта кадровских планова У оквиру материјално – финансијских послова, квантитативно у извештајном периоду, израђено је и реализовано 276 налога за плаћање са преузетом обавезом. Експедовано је препорученом поштом 4236 пошиљки : Прекршајном суду 623 актата (захтева за покретање прекршаних поступака) и извршен пријем 896 препоручнеих пошиљки и 534 пошиљки на личност.
Такође, Стручна служба обезбеђује све услове (и финансира трошак) који омогућавају несметан рад организационих јединица са седиштем у Округу. Почев, од материјала, обезбеђења поштанских (укључујући фиксну телефонију), енергетских, комуналних, све до просторних услова.
Стручна служба Расинског управног округа опслужује укупно 54 државних службеника, инспектора и самосталних извршилаца. (Готово сви смештени су у пословном простору у ул Балканска 63, Крушевац; али и у просторијама општина Трстеник и Брус).
I.5 ПРЕГЛЕД ИЗВРШЕЊА БУЏЕТА ЗА 2024 годину
Економска Класификација |
О П И С |
Планирана и утрошена средства из буџета за 2024 |
411 |
Плате и додаци запослених |
10579 10552 |
412 |
Социјални доприноси на терет послодавца |
1603 1599 |
413 |
Накнаде у натури |
20 0 |
414 |
Социјална давања запосленима |
192 191 |
415 |
Накнаде за запослене |
510 490 |
416 |
Јубиларне награде |
585 584 |
421 |
Стални трошкови |
3480 3473 |
422 |
Трошкови путовања |
83 75 |
423 |
Услуге по уговору |
475 460 |
424 |
Специјализоване услуге |
45 45 |
425 |
Текуће попоравке и одржавање |
650 633 |
426 |
Материјал |
1420 1419 |
512 |
Машине и опрема |
80 0 |
482 |
Порези таксе |
25 18 |
Материјална опремљеност стручне службе је на задовољавајућем нивоу..
Стручна служба има изузетан ниво сарадње са Управом за трезор министарства финансија и са Службом за управљање кадровима.
II
Најзначајније активости у извештајном периоду
Поред редовних активности предвиђених постојећим општим актима а у досадашњем тексту непоменутих у извештајном периоду планирани су и обављени следећи редовни послови:
Обављено је редовно – годишње вредновање резултата рада запослених службеника и намештеника, те сходно изменама Закона утврђени су радни циљеви органа и донети други неопходни акти који претходе вредновању циљева и компетанција.. Иницирани су поступци набавки пошто је претходно донет План набавки на које се закон не примењује за 2024. годину. Израђени су: План рада Расинског округа за 2024, годину, Извештаји о раду Стручне службе , извештај о спровођењу Кодекса понашања државних службеника,План заштите од ризика повреде Родне равноправности са одговарајућим извештајем, као и читав низ пратећих правилника, мера, инструкција.
Закључени су и појединачни уговори (по изради Плана централизованих набавки) у оквиру имплементације Централизованих јавних набавки а на основу постојеће Уредбе и оквирних споразума и то: укупно 13 појединачних уговора (шест за канцеларијски материјал, за фиксну и мобилну телефонију, кабловску телевизију, одржавање хигијене објекта, осигурање возила, горива, папирну галантерију. Такође, домену набавки на које се закон не примењује донета је измена Правилника, План набавки на које се закон не примењује и сачињен 21 уговор и 7 наруџбеница. Поменути уговори као и њихово извшрење редовно су евидентирани на порталима Јавних набавки и Централизованих јавних набавки при УЗЗПРО.
Израђена је и нова стратегија Финанскиског управљања и контроле за период од 24-26 године, као и стратегија управљања ризицима. Донето је и неколико правилника и директива (Евиденције о присуству на раду, Директива о потписивању…)
Сачињен је финансијски план за период 2025–27 година као и кадровски план. Као и 12 периодичних планова извршења. Сходно постојећима активма редовно је вршена израда кварталних извештаја и достављање Министарству финансија – Управи за трезор Извештаје о извршењу буџета – Образац 5. као и завршни рачун за 2023. годину.
Вршена је Припрема документације за обрачун зарада запослених што подразумева припрему документације зарада за редован рад за 9 запослених; припрему документације за обрачун накнада за боловања и друга одсуства као и припрема документације за уплату превоза за долазак и одлазак с посла за 9 запослених;
Једном месечно, вршено је ажурирање регистра запослених у Округу.
Предата је и оверена фотокопија архивске књиге сходно новим Законским правилима (такође, и у електронском облику).
Пружана је стручна и техничка потпора начелнику Управног округа и Савету управног округа (записници, информације за медије, протокол, израда и експедовање закључака) за одржане две седнице савета.
У току 2024. године одржано је укупно редовних 8 колегијума колегијума са руководиоцима (и извршиоцима) унутрашњих организационих јединица министарстава ( о чему су сачињене одговарајуће службене белешке). 1) На колегијумима су разматране текуће и планиране активности инспекцијских служби, као и степен реализације периодичних планова.. 2) На састанцима је било речи о условима за рад и њиховом побољшању и проблемима са којима се сусрећу извршиоци (пре свега у погледу одржавања опреме, 3)На колегијумима, руководиоци инспекцијских служби изнели су читав низ конкретних предлога везано за унапређење услова за рад, координацију активности и заједнички рад две или више инспекцијских служби, али и послова поверених локалним самоуправама.
Стручна служба пружа стручну и техничку потпору Окружном штабу за ванредне ситуације. У току 2024. године одржано је укупно 4 редовне седнице. Сачињена су одговарајућа планска акта и извештаји.
Стручна служба обавља и послове заштите тајних података у складу са законом и сходно томе обезбеђена је одговарајућа опрема.
У погледу оцењивања државних службеника у 2024 години, примењен је модел вредновања резултата рада сходно изменама и допунама Закона о државним службеницима и намештеницима.
Остали послови са континуираним обављањем у извештајној години: активности на обављању пописа имовине, потраживања, обавеза; планирање извршења буџета и квота за извештајни период, израда одговарајућих захтева за промену у апропријацији и промени квота, израда захтева за преузимање обавеза, захтева за плаћање и трансфер средстава, контрола података за обрачун плата запослених; састављање анализа, извештаја и информација; и; ажурирање сајта и информатора Расинског управног округа, чување и издавање канцеларијског и другог потрошног материјала и ситног инвентара; и послови умножавања материјала; текуће одржавање пословног простора и друге послове од значаја за рад Управног округа, достављање извештаја Централној кадровској евиденцији; рад у програму –регистар запослених при Управи за трезор.
Извшрене су обуке запослених за рад у систему Искра, у организацији Националне академије за јавну управу (портал за обрачун зарада) . Спроведено је више обука за рад на порталу Е-писарница. Спроведена је, у организацији Националне академије за јавну управу и обука за рад на порталу Јавних набавки- регистар уговора; набавке на које се закон не примењује. За потребе поменутог пројекта обезбеђен у претходном периоду један лап-топ рачунар .
Стручна служба поменуте послове обавља у згради које је у власништву града Крушевца (ул. Балканска 63), а одлуком скупштине града је уступљена Расинском управном округу на трајно коришћење. Извршена је и адаптација сале за састанке (замена пода и молерско-фарбарски радови) у управној згради у Крушевцу.
Стање опремљености стручне службе је задовољавајуће. Број запослених извршилаца у Стручној служби је оптималан. У оквиру текућег одржавања објеката:
Рад Стручне службе је сходно годишњем Плану рада Управног инспектората у октобру био предмет надзора управног инспектора , конкетно предмет надзора били су:
1.Примена прописа којима се уређују права и дужности државних службеника и намештеника (радни односи);
2.Примена прописа којим је уређена заштита узбуњивача.
Резултат извршеног надзора
Записницима нису установљени пропусти у поменутим областима рада, нити је било наложених мера.
Планиране активности: у 2025. тој години планира се подизање нивоа вршења услуга Стручне службе, првенстверно у домену електронске управе и електронске писарнице.. У погледу радова на одржавању објекта, планирана је адаптације и реновирање једног мокрог чвора у згради у којој је смештена Стручна служба (први спрат). Планирана је и набавка још једног високо квалитетног скенер уређаја за потребе е-писарнице преко Централизованих набавки .
Планиран је читав низ активности у вези заштите здравља на раду. (Ажурирање процене ризика, усалгашавање пословања са изменама општих аката.
Планирана је набавка књиговодственог софствера са модулима за књижење рачуноводствених промена, вођење евиденције основних средстава, евиденције добављача.
Планиране су активности на имплементацији система фискалног управљања и контроле у Округу, почев од доношења годишњег плана рада, специфицирања свих пословних активности до доношења читавог низа процедура у циљу стандардизације рада. Ово се одности и на доношење, примену и извештавање прописаних аката из домена Родне равноправности.
Коначно Стручна служба кроз праћење и примену прописа, непрестано усавршавање запослених планира да адекватно пропрати и примени све очекиване измене општих аката (ажурирање апликативног софтвера за обрачун зарада -Искра и СПИРИ, прилагођавање постојећег правилника о организацији и систематизацији радиних места у Стручној служби сходно извршеним и најављеним изменама општих аката ,увођење елемената електронске писарнице, све у складу са захтевима министарства. Посебна пажња биће посвећена обукама у организацији Академије за јавну управу које имају за циљ унапређења компетенција запослених као и вештина у поменути системима (Порталима).
Припремио
Шеф Одсека за опште послове
Дејан Јовац
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
НАЧЕЛНИК
Иван Анђелић