РЕПУБЛИКА СРБИЈА
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
Број: 919-00-1/21-01
05.01. 2021 год.
Крушевац
МИНИСТАРСТВО ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
ПРЕДМЕТ: Извештај о раду Стручне службе расинског управног округа за период од 01. 01. 2020. до 31.12. 2020. године
I
Број и структура запослених:
Број и структура запослених:
По прибављању сагласности Владе Републике Србије – закључкак број 110-3789/2019 од 18. 04. 2019. године начелник Расинског управног округа је донео Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Стручној служби Расинског управног округа. Дана 06. 05. 2019. службеници и намештеници су одговарајућим решењима распоређени на одговарајућа радна места.
Правилником о унутрашњем уређењу и систематизацији Расинског управног округа систематизовано је укупно 9 радних места:
– два радна места у звању саветника 2 (један државни службеник)
– једно радно место у звању референта 3 (три државна службеника)
– три радна места у IV врсти радних места намештеника 3 (три намештеника)
Систематизовано је и радно место начелника расинског управног округа (статус функционера од ступања на снагу измена и допуна Закона о државној управи).
Називи радних места су: шеф Одсека за опште и заједничке послове, радно место за финансијско материјалне послове, радно место за канцеларијске послове (извршилачка радна места) и дактилограф-оператер (намештеничко радно место). Сви поменути део су унутрашње организационе јединице – Одсека за опште и заједничке послове. Актуелним актом административно – технички секретар и возач остали су изван Одсека (такође намештеници). Сва систематизована радна места су попуњена.
Стручна служба броји девет извршилаца. (заједно са начелником Расинског управног округа-радно место функционера).
Квалификациона структура запослених је: два лица са високом стручном спремом, два лица са вишом стручном спремом и остали запослени са средњом (по актуелном правилнику – систематизацији).
Стручном службом руководи начелник. Ову дужност од 01.12.2012. годиине, обавља диплoмирани економиста Бранислав Весић.
У извештајном периоду, у писарници Стручне службе Расинског управног округа –евидентирано је предмета (заведено у писарници Округа) и то:
ПРЕГЛЕД ИНСПЕКЦИЈСКИХ СЛУЖБИ И БРОЈА ЗАВЕДЕНИХ ПРЕДМЕТА ПРЕМА СЛУЖБАМА У 2020 ГОДИНИ
Стање на дан 31. 12. 2020. године
1.МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА – ИНСПЕКТОРАТ ЗА РАД, ОДЕЉЕЊЕ ИНСПЕКЦИЈЕ СА СЕДИШТЕМ У КРУШЕВЦУ
Одељење инспекције рада, Одељење инспекције рада, окружна подручна јединица са седиштем у Крушевцу, Укупно запослено 5 државних службеника. Ознака органа 389, укупно заведених предмета од чега по класивикационим ознакама материје:
Класификациона ознака | Број предмета |
117 | 46 |
021 | 657 |
155 | 481 |
162 | 1084 |
163 | 678 |
164 | 249 |
2.МИНИСТАРСТВО ЗДРАВЉА
Санитарна инспекција – укупно 5 запослених са седиштем у Крушевцу
– укупно заведених 12721 предмета
Класификациона ознака | Број предмета |
53 | 11215 |
512 | 1506 |
- МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, И ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
3.1 УПРАВА ЗА ВЕТЕРИНУ Одељења за инспекцијске послове Управе за ветерину , Укупно8 извршилаца
Класификациона ознака | Број предмета |
323 | 2186 |
- Укупно УПРАВА ЗА ЗА ЗАШТИТУ БИЉА Одсек фитосанитарне инспекције 6 (шест) извршилаца.
Класификациона ознака | Број предмета |
321 | 1432 |
- ПОЉОПРИВРЕДНА ИНСПЕКЦИЈА Укупно 4 извшрилаца.
Класификациона ознака | Број предмета |
320 | 527 |
- УПРАВА ЗА ШУМАРСТВО-482 Укупно 2 извршилаца- шумарско-ловна иснпектора
Класификациона ознака | Број предмета |
322 | 444 |
324 | 38 |
4. МИНИСТАРТВО ПРАВДЕ И ДРЖАВНЕ УПРАВЕ–један извршилац – управни инспектор укупно 175 предмета
Класификациона ознака | Број предмета |
038 | 137 |
070 | 59 |
5. МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА
Школска управа са седиштем у Крушевцу, Укупно 8 запослених извршилаца.
Класификациона ознака | Број предмета |
614 | 151 |
Просветна инспекција- просветни иснпектор
Класификациона ознака | Број предмета |
614 | 21 |
6. МИНИСТАРСТВО ТРГОВИНЕ, ТУРИЗМА И ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈА
ТРЖИШНА ИНСПЕКЦИЈА Укупно запослених – 8 извршилаца тржишних инспектора.
Класификациона ознака | Број предмета |
334 | 760 |
ТУРИСТИЧКА ИНСПЕКЦИЈА -Укупно 2 извршилаца – туристичка инспектора
Класификациона ознака | Број предмета |
332 | 87 |
Почев од 01. 01. 2020., закључно са 31. 12. 2020. године у писарници Расинског управног округа заведено је укупно 21.620 предмета. Од заведених предмета у 2020. тој години архивирано је 6176 предмета а укупно је архивирано (и предмети из претходних година) 11363 предмета, извршена је укупно 2137 допуна предмета. Поред наведеног дактило биро Стручне службе израдио је (материјализовао) укупно 9.363 предмета (израда аката – решења, записници, извештаји…). Поред наведеног у Стручној служби, а за потребе начелника заведено је и обрађено 72 предмета са класификационом ознаком 00 и 01 – државни органи. Стручна служба је у претходном периоду пружала стручну и техничку помоћ у раду начелника и Савета расинског управног округа овде спада и израда одговарајућих аката у вези са пружањем услуга од стране Округа, израда одговарајућих правилника, извештаја, нацрта кадровских планова У оквиру материјално – финансијских послова, квантитативно у извештајном периоду, израђено је и реализовано 267 налога за плаћање са преузетом обавезом. Експедовано је 13419 пошиљки и извршен пријем 3522.
Рад Стручне службе је сходно годишњем Плану рада Управног инспектората почетком новембра 2020 године био предмет надзора управног инспектора ,конкетно предмет надзора били су: примена Закона о печату државних и других органа (,,Службени Гласник РС“ бр 101/07) и прописа о канцеларијском пословању: Уредбе о канцеларијском пословању органа државне управе (,,Службени Гласник РС“, бр. 80/92, 45/16 и 98/16), Упутства о о канцеларијском пословању органа државне управе (,,Службени Гласник РС“ бр. 10/93, 1493-испр, 67/16 и 3/17) Све мере наложене записницима број 038-038-126/20-02 и 038-038-127/20-02, изврене су, што је и константовано у поступку контролног надзора.
Такође, Стручна служба обезбеђује све услове (и финансира трошак) који омогућавају несметан рад организационих јединица са седиштем у Округу. Почев, од материјала, обезбеђења поштанских (укључујући фиксну телефонију), енергетских, комуналних, све до просторних услова
Економска
Класификација |
О П И С | Планирана и утрошена средства
из буџета за 2020 |
411 | Плате и додаци запослених | 7100 7096 |
412 | Социјални доприноси на терет послодавца | 1204 1.187 |
413 | Накнаде у натури | 8 8 |
414 | Социјална давања запосленима | 3 0 |
415 | Накнаде за запослене | 302 255 |
416 | Јубиларне награде | 1 0 |
421 | Стални трошкови | 2152 2148 |
422 | Трошкови путовања | 16 2 |
423 | Услуге по уговору | 250 249 |
425 | Текуће попоравке и одржавање | 184 183 |
426 | Материјал | 625 591 |
512 | Машине и опрема | 2140 2139 |
482 | Порези таксе | 34 32 |
Материјална опремљеност стручне службе је на задовољавајућем нивоу..
Стручна служба има изузетан ниво сарадње са Управом за трезор министарства финансија и са Службом за управљање кадровима
II
Најзначајније активости у извештајном периоду
Поред редовних активности предвиђених постојећим општим актима а у досадашњем тексту непоменутих у извештајном периоду планирани су и обављени следећи редовни послови:
Обављено је редовно – годишње вредновање резултата рада запослених службеника и намештеника, те сходно изменама Закона утврђени су радни циљеви органа и донети други неопходни акти који претходе вредновању циљева и компетанција.. Иницирани су поступци набавки пошто је претходно донет План јавних набавки за 2020. годину. Израђени су: План рада Расинског округа за 2020, годину, Извештаји о раду Службе и Савета, извештај Поверенику за информације од јавног значаја, извештај о спровођењу Кодекса понашања државних службеника, као и читав низ пратећих правилника, мера, инсруција (Правилник о спровођењу поступка јавних набавки, Инструкције за накнаду трошкова за долазак на рад и одлазак са рада, План примене мера за спречавање појаве и ширења епидемије заразне болести
. Сачињен је финансијски план за период 2021-23 година као и кадровски план. Служба, такође обавља послове заштите здравља на раду.
Извршено је: одабир и по добијању одговарајућег одобрења, излучивање безбредног регистратурстког материјала Стручне службе и инспекцијских служби насталог у раду године 2009. Материјал који се трајно чува, записнички је предат надлежном архиву.
Пружана је стручна и техничка потпора начелнику Управног округа и Савету управног округа (записници, информације за медије, протокол, израда и експедовање закључака).
У току 2020. године одржано је укупно редовних колегију 12 колегијума са руководиоцима унутрашњих организационих јединица министарстава ( о чему су сачињене одговарајуће службене белешке). 1) На колегијумима су разматране текуће и планиране активности инспекцијских служби, као и степен реализације периодичних планова.. 2) На састанцима је било речи о условима за рад и њиховом побољшању и проблемима са којима се сусрећу извршиоци (пре свега у погледу одржавања опреме, недостатка бонова за гориво, нерегистрованих и застарелих службених возила) 3)На колегијумима, руководиоци инспекцијских служби изнели су читав низ конкретних предлога везано за унапређење услова за рад, координацију активности и заједнички рад две или више инспекцијских служби, али и послова поверених локалним самоуправама.
Одржано је, до подношења извештаја и 16 колегијума и састанака са руководиоцима инпсекцијских служби (локалних самоуправа и републичких), са темом координације (недељно планирање и извештавање) инспецијских служби на вршењу координисаног надзора дефинисаног Упутством и налозима Координационе комисије за инспекцијски надзор а у циљу спровођења мера на спречавању ширења и сузбијању заразне болести Ковид-19. Такође стручна служба је у извештајној години редовно достављала дневне и недељне извештаје Координационој комисији, као и све тражене податке на захтев поменутог тела.
Стручна служба пружа стручну и техничку потпору Окружном штабу за ванредне ситуације. У току 2020. године одржано је укупно 4 редовне седнице штаба и 10 ванредних седница . Сачињена су одговарајућа планска акта и извештаји.
Стручна служба обавља и послове заштите тајних података у складу са законом и сходно томе обезбеђена је одговарајућа опрема.
У погледу оцењивања државних службеника у 2020 години, примењен је модел вредновања резултата рада сходно изменама и допунама Закона о државним службеницима и намештеницима.
Остали послови са континуираним обављањем у извештајној години: планирање извршења буџета и квота за извештајни период, израда одговарајућих захтева за промену у апропријацији и промени квота, израда захтева за преузимање обавеза, захтева за плаћање и трансфер средстава, контрола података за обрачун плата запослених; састављање анализа, извештаја и информација; и; ажурирање сајта и информатора Расинског управног округа, чување и издавање канцеларијског и другог потрошног материјала и ситног инвентара; и послови умножавања материјала; текуће одржавање пословног простора и друге послове од значаја за рад Управног округа, достављање извештаја Централној кадровској евиденцији; рад у програму –регистар запослених при Управи за трезор.
Извршена је набавка, по претходно прибављенох сагласности – закључку Владе Републике Србије, новог службеног возила за потребе Расинског управног округа. Набавка је спроведена и успешно окончана сходно изменама Закона о јавним набавкама у отвореном поступку и посредством Портала јавних набавки при Канцеларији за јавне набавке.
Окречене су све просторије које користе инспекцијске службе са седиштем у Крушевцу.
Стручна служба поменуте послове обавља у згради које је у власништву града Крушевца (ул. Балканска 63), а одлуком скупштине града је уступљена Расинском управном округу на трајно коришћење.
Стање опремљености стручне службе је задовољавајуће. Број запослених извршилаца у Стручној служби је оптималан.
Планиране активности: у 2021. тој години планира се подизање нивоа вршења услуга Стручне службе, првенстверно у домену електронске управе и електронске писарнице.. У погледу радова на одржавању објекта, планирана је адаптације и реновирање свих мокрих чворова у згради у којој је смештена Стручна и инспекцијске службе, у Крушевцу.
Планиране су активности на имплементацији система фискалног управљања и контроле у Округу, почев од доношења годишњег плана рада, специфицирања свих пословних активности до доношења читавог низа процедура у циљу стандардизације рада.
Припремио
Шеф Одсека за опште послове
ДЕЈАН ЈОВАЦ
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
НАЧЕЛНИК
Бранислав Весић