REPUBLIKA SRBIJA
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
Broj: 919-00-1/17-01
- 04. 0 2017 god.
Kruševac
MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE
PREDMET: Izveštaj o radu Stručne službe rasinskog upravnog okruga za period od 01. 01. 2016. do 31.12. 2016. god
I
A) Broj i struktura zaposlenih:
Broj i struktura zaposlenih:
Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Rasinskog upravnog okruga sistematizovano je ukupno 9 radnih mesta:
– dva radna mesta u zvanju savetnika 2 (jedan državni službenik)
-jedno radno mesto u zvanju referenta 3 (tri državna službenika)
-tri radna mesta u IV vrsti radnih
mesta nameštenika 3 (četiri nameštenika)
Sistematizovano je i radno mesto načelnika rasinskog upravnog okruga (status funkcionera od stupanja na snagu izmena i dopuna Zakona o državnoj upravi)
Nazivi radnih mesta su: šef Odseka za opšte i zajedničke poslove, radno mesto za finansijsko materijalne poslove, radno mesto za kancelarijske poslove (izvršilačka radna mesta) i daktilograf-operater (namešteničko radno mesto). Svi pomenuti deo su unutrašnje organizacione jedinice – Odseka za opšte i zajedničke poslove. Aktuelnim aktom administrativno – tehnički sekretar i vozač ostali su izvan Odseka (takođe nameštenici). Sva sistematizovana radna mesta su popunjena.
Stručna služba broji devet izvršilaca. (zajedno sa načelnikom Rasinskog upravnog okruga-radno mesto funkcionera).
Kvalifikaciona struktura zaposlenih je: dva lica sa visokom stručnom spremom, dva lica sa višom stručnom spremom i ostali zaposleni sa srednjom (po aktuelnom pravilniku – sistematizaciji).
Stručnom službom rukovodi načelnik. Ovu dužnost od 01.12.2012. godiine, obavlja diplomirani ekonomista Branislav Vesić
U izveštajnom periodu, u pisarnici Stručne službe Rasinskog upravnog okruga –evidentirano je predmeta (zavedeno u pisarnici Okruga) i to:
G/ PREGLED INSPEKCIJSKIH SLUŽBI I BROJA ZAVEDENIH PREDMETA PREMA SLUŽBAMA U 2015 GODINI
Stanje na dan 31. 12. 2016. godine
1.MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLjAVANjE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANjA – INSPEKTORAT ZA RAD, ODELjENjE INSPEKCIJE SA SEDIŠTEM U KRUŠEVCU
Odeljenje inspekcije rada, Odeljenje inspekcije rada, okružna područna jedinica sa sedištem u Kruševcu, Ukupno zaposleno 8 državnih službenika. Oznaka organa 389, ukupno 2670 zavedenih predmeta od čega po klasivikacionim oznakama materije:
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
117 | 139 |
021 | 1155 |
155 | 230 |
162 | 633 |
163 | 327 |
164 | 181 |
361 | 5 |
2.MINISTARSTVO ZDRAVLjA
Sanitarna inspekcija- ukupno 6 zapošljenih sa sedištem u Kruševcu
– ukupno zavedenih 1855 predmeta
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
53 | 1985 |
512 | 204 |
2.2Zdravstvena isnpekcija –jedan izvršilac-zdravstveni inspektor ukupno 282
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
50 | 159 |
361 | 33 |
072 | 90 |
- MINISTARSTVO POLjOPRIVREDE, I ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE
3.1 UPRAVA ZA VETERINU Odeljenja za inspekcijske poslove Uprave za veterinu , Ukupno 7 izvršilaca
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
323 | 4287 |
- Ukupno UPRAVA ZA ZA ZAŠTITU BILjA Odsek fitosanitarne inspekcije 6 (šest) izvršilaca.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
321 | 2226 |
- POLjOPRIVREDNA INSPEKCIJA Ukupno 3 tri izvšrilaca.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
320 | 1056 |
- UPRAVA ZA ŠUMARSTVO-674 Ukupno 2 izvršilaca- šumarsko-lovna isnpektora
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
322 | 625 |
324 | 49 |
- 5 INSPEKCIJA ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE. Od sredine godine bez izvršioca (raspoređen službenik u Raški upravni okrug)
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
501 | 42 |
- MINISTARTVO PRAVDE I DRŽAVNE UPRAVE–jedan izvršilac – upravni inspektor ukupno 173 predmeta
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
038 | 125 |
070 | 45 |
- MINISTARSTVO PROSVETE, NAUKE I TEHNOLOŠKOG RAZVOJA
Školska uprava sa sedištem u Kruševcu, Ukupno 8 zaposlenih izvršilaca.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
614 | 194 |
- MINISTARSTVO TRGOVINE, TURIZMA I TELEKOMUNIKACIJA
TRŽIŠNA INSPEKCIJA Ukupno zaposlenih – 9 izvršilaca tržišnih inspektora.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
334 | 1120 |
TURISTIČKA INSPEKCIJA -Ukupno 3 izvršilaca – turistička inspektora
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
332 | 308 |
Počev od 01. 01. 2016., zaključno sa 31. 12. 2016. godine u pisarnici Rasinskog upravnog okruga zavedeno je ukupno 14.884 predmeta. Od zavedenih predmeta u 2016 toj godini arhivirano je 6117 predmeta a ukupno je arhivirano (i predmeti iz prethodnih godina) 13.409 predmeta, izvršena je ukupno 2151 dopuna predmeta. Pored navedenog daktilo biro Stručne službe izradio je (materijalizovao) ukupno 2.007 predmeta (izrada akata – rešenja, zapisnici, izveštaji…). Pored navedenog u Stručnoj službi, a za potrebe načelnika zavedeno je i obrađeno 97 predmeta sa klasifikacionom oznakom 00 i 01 – državni organi. Stručna služba je u prethodnom periodu pružala stručnu i tehničku pomoć u radu načelnika i Saveta rasinskog upravnog okruga ovde spada i izrada odgovarajućih akata u vezi sa pružanjem usluga od strane Okruga, izrada odgovarajućih pravilnika, izveštaja, nacrta kadrovskih planova U okviru materijalno – finansijskih poslova, kvantitativno u izveštajnom periodu, izrađeno je i realizovano 298 naloga za plaćanje sa preuzetom obavezom. Ekspedovano je 7322 pošiljki i izvršen prijem 4036.
Takođe, Stručna služba obezbeđuje sve uslove (i finansira trošak) koji omogućavaju nesmetan rad organizacionih jedinica sa sedištem u Okrugu. Počev, od materijala, obezbeđenja poštanskih (uključujući fiksnu telefoniju), energetskih, komunalnih, sve do prostornih uslova.
Ekonomska
Klasifikacija |
O P I S | Planirana i utrošena sredstva
iz budžeta za 2016 |
4 | 5 | 6 |
411 | Plate i dodaci zaposlenih | 5.596 5.591 |
412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 1027 1.027 |
413 | Naknade u naturi | 0 0 |
414 | Socijalna davanja zaposlenima | 29 0 |
415 | Naknade za zaposlene | 310 281 |
421 | Stalni troškovi | 2.792 2.782 |
422 | Troškovi putovanja | 100 5 |
423 | Usluge po ugovoru | 452 443 |
425 | Tekuće poporavke i održavanje | 400 399 |
426 | Materijal | 1.150 1.058 |
512 | Mašine i oprema | 89 87 |
482 | Porezi takse | 15 13 |
Materijalna opremljenost stručne službe je na zadovoljavajućem nivou..
Stručna služba ima izuzetan nivo saradnje sa Upravom za trezor ministarstva finansija i sa Službom za upravljanje kadrovima
Stručna služba Rasinskog upravnog okruga na dan izrade analize opslužuje ukupno 56 izvršilaca.
II
Najznačajnije aktivosti u izveštajnom periodu
Pored redovnih aktivnosti predviđenih postojećim opštim aktima a u dosadašnjem tekstu nepomenutih u izveštajnom periodu planirani su i obavljeni sledeći redovni poslovi:
Obavljeno je redovno – godišnje, ocenjivanje zaposlenih službenika i nameštenika, dostavljen izveštaj Povereniku za informacije od javnog značaja. Inicirani su postupci nabavki pošto je prethodno donet Plan javnih nabavki za 2016. godinu. Izrađeni su Izveštaji o radu Službe i Saveta, kao i čitav niz pratećih pravilnika . Sačinjen je finansijski plan za period 2017-19 godina kao i kadrovski plan. Služba, takođe obavlja poslove zaštite zdravlja na radu.
Pružana je stručna i tehnička potpora načelniku Upravnog okruga i Savetu upravnog okruga (sedam sednica Saveta: zapisnici, informacije za medije, protokol, izrada i ekspedovanje zaključaka),
Savet je pre svega razmatrao pitanja iz nadležnosti a shodno Zakonu o državnoj upravi. Prevashodno rad i uslove rada područnih organizacionih jedinica – inspekcija (usvajanje informacija i planova rada, donošenje Odluka o unapređenju uslova za rad, smeštajnih uslova, razmena informacija o aktuelnoj problematici, ali i iniciranje konkretnih akcija u domenu inspekcijskog nadzora). Razmetrane su i teme, inicijative i zaključci od šireg društvenog značaja ( ozakonjenje objekata, problematika regionalnog vodosnabdevanja, upravljanja otpadom…).
U toku 2016. godine održano je ukupno 12 kolegijuma sa rukovodiocima unutrašnjih organizacionih jedinica ministarstava ( o čemu su sačinjene odgovarajuće službene beleške). 1) Na kolegijumima su razmatrane tekuće i planirane aktivnosti inspekcijskih službi, kao i stepen realizacije periodičnih planova. Ovo je od ogromnog značaja jer načelnici Okruga još uvek od ministarstava ne dobijaju godišnje niti periodične planove rada, što je preduslov za kvalitetno vršenje nadležnosti. 2) Na sastancima je bilo reči o uslovima za rad i njihovom poboljšanju i problemima sa kojima se susreću izvršioci (pre svega u pogledu održavanja opreme, nedostatka bonova za gorivo, neregistrovanih i zastarelih službenih vozila) 3)Na kolegijumima, rukovodioci inspekcijskih službi izneli su čitav niz konkretnih predloga vezano za unapređenje uslova za rad, koordinaciju aktivnosti i zajednički rad dve ili više inspekcijskih službi.
Stručna služba pruža stručnu i tehničku potporu Okružnom štabu za vanredne situacije. U toku 2016. godine održano je ukupno 3 redovne sednice štaba i 3 vanredne. Sačinjena su odgovarajuća planska akta i izveštaji.
Stručna služba obavlja i poslove zaštite tajnih podataka u skladu sa zakonom i shodno tome obezbeđena je odgovarajuća oprema.
U pogledu ocenjivanja državnih službenika primenjuje se model kvartalnog praćenja rezultata rada.
Ostali poslovi sa kontinuiranim obavljanjem u izveštajnoj godini: planiranje izvršenja budžeta i kvota za izvšetajni period, izrada odgovarajućih zahteva za promenu u aproprijaciji i promeni kvota, izrada zahteva za preuzimanje obaveza, zahteva za plaćanje i transfer sredstava, kontrola podataka za obračun plata zaposlenih; sastavljanje analiza, izveštaja i informacija; i; čuvanje i izdavanje kancelarijskog i drugog potrošnog materijala i sitnog inventara; i poslovi umnožavanja materijala; tekuće održavanje poslovnog prostora i druge poslove od značaja za rad Upravnog okruga, dostavljanje izveštaja Centralnoj kadrovskoj evidenciji; rad u programu –registar zaposlenih pri Upravi za trezor.
Izvršen je redizajn (ponovna izrada) sajta Rasinskog upravnog okruga, uvođenjem novih sadržaja i linkova shodnu nalozima Uprave za digitalnu reformu. Takođe na portalu E uprave, realizovana je prva elektronska usluga Rasinskog upravnog okruga (zahtev za pristup informacijama od javnog značaja).
Izvršena je delimična obnova opreme u pisarnici: zamena dva računara (u računovodstvenoj službi i arhivu pisarnice).
Započeti su i radovi na sređivanju hola upravne zgrade (molersko farbarski i električarski radovi).
Stručna služba pomenute poslove obavlja u zgradi koje je u vlasništvu grada Kruševca (ul. Balkanska 63), a odlukom skupštine grada je ustupljena Rasinskom upravnom okrugu na trajno korišćenje.
Stanje opremljenosti stručne službe je zadovoljavajuće (izuzetak se odnosi na zastarelo službeno vozilo namenjeno prevozu načelnika okruga), uslovi u kojima obavlja zadatke su zadovoljavajući. Broj zaposlenih izvršilaca u Stručnoj službi je optimalan.
Planirane aktivnosti: u 2017. toj godini planira se podizanje nivou vršenja usluga Stručne službe. U pogledu opreme, planira se nabavka server uređaja za rad pisarnice/ili potpuna reparacija istog (zamena hard diskova). Planirana je i nabavka jednog fotokopir aparata za potrebe inspekcijskih službi.
Pripremio
Šef Odseka za opšte poslove
DEJAN JOVAC
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
NAČELNIK
Branislav Vesić