РЕПУБЛИКА СРБИЈА
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
Број: 919-00–7/21-01
13.01.2021 год.
Крушевац
ПЛАН РАДА
СТРУЧНЕ СЛУЖБЕ РАСИНСКОГ УПРАВНОГ ОКРУГА ЗА 2021. ГОДИНУ
I ОПШТИ ПОДАЦИ
РЕПУБЛИКА СРБИЈА
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
37000 Крушевац
Ул.Балканска 63
Тел: 037/429 795
Факс: 037/439 962
E-mail: rasinskiokrug@mts.rs
Облик организовања: ДРЖАВНИ ОРГАН
Назив подгрупе: Помоћни послови за функционисање државе
Шифра делатности: 8411
ПИБ: 104199906
Шифра буџетског корисника: 41120
II ДЕЛОКРУГ РАДА СТРУЧНЕ СЛУЖБЕ
Расински управни округ је образован Уредбом о управним окрузима која је објављена у «Службеном гласнику РС» бр. 15/2006 и представља подручни центар државне управе који обухвата окружне подручне јединице свих органа државне управе које су образоване за његово подручје. Подручје Расинског округа чине град Крушевац и пет општина: Брус, Александровац, Трстеник, Варварин и Ћићевац.
Стручна служба Расинског управног округа обавља послове којима се обезбеђује стручна и техничка потпора начелнику управног округа у обављању његових дужности и послова који су заједнички за све окружне подручне јединице органа државне управе.
У Стручној служби Округа обављају се послови који се односе на:
остваривање сарадње са органима државне управе и локалне самоуправе; пружање стручне и техничке потпоре начелнику Управног округа и за послове заједничке свим окружним подручним јединицама и подручним јединицама органа државне управе на подручју Управног округа, а образоване за подручје шире или уже од подручја Управног округа; пружање стручне и административно техничке подршке Савету Управног округа; управне послове у вези радноправног статуса државних службеника и намештеника; вођење евиденције о државним службеницима и намештеницима; припрему Нацрта кадровског плана, планирање кадрова и анализу испуњености кадровског плана; обуку, оцењивање и напредовање државних службеника; припрему аката о правима, дужностима и одговорностима државних службеника и намештеника; вођење евиденције о државним службеницима и намештеницима; развој кадрова и предлагање мера за унапређење развоја кадрова; послове пружања информација од јавног значаја; послове заштите података о личности; припрему годишњег програма рада и извештаја о раду Округа; послови припреме пословника о раду Савета управног округа; планирање и наменско трошење средстава за рад Округа; израду нацрта финансијског плана; израду плана јавних набавки; послове организовања и реализације поступака јавних набавки; контролу финансијских и рачуноводствених података; књиговодствене послове; послове у вези са наменским трошењем средстава који се односе на реализацију пројеката; руковање опремом Округа; прикупљање и контролу података за обрачун плата државних службеника, намештеника и осталих запослених; унос података у Регистар запослених; подношење пореских пријава; послове безбедности и здравља на раду и противпожарне заштите; састављање анализа, извештаја и информација; набавку, чување и издавање канцеларијског и другог потрошног материјала и ситног инвентара; пријем, евидентирање, здруживање, развођење, архивирање и експедицију предмета; дактилографскe пословe и пословe умножавања материјала; текуће одржавање пословног простора, превоза и друге послове од значаја за рад Поморавског управног округа.
– текуће одржавање и обезбеђивање пословног простора, отклањање мањих кварова на електро-инсталацијама, чишћење и отклањање снега; замену прекидача, утикача, сијалица и неонских светиљки;
– и друге послове од значаја за рад управног округа.
У 2021. години планиране су следеће активности:
Из информатичке области:
- 1. Током 2021. године вршиће се послови реконструкције и изградње локалних рачунарских мрежа које одржава Округ у складу са потребама и по захтеву инспекцијских органа.
- Редовно одржавање и унапређење web сајта Округа. Побољшање и увођење нових сервиса.
- Даље побољшање постојећих сервиса и увођење нових ради унапређења рада корисника у мрежи.
- Редовна подршка корисницима по питању антивирусне заштите у мрежи Округа.
- Пружање информатичке и техничке помоћи корисницима у случају проблема са радом мреже, рачунарске опреме и интернет сервиса.
- Координација и праћење одржавања рачунарске опреме на основу склопљених уговора о одржавању са сервисним фирмама.
- 7. Техничка подршка функционисању заједничких електронских сервиса: е-инспетор, писарница у складу са постојећом нормативом и могућнстима.
- 8. Обезбеђивање редовног одржавања инсталиране опреме и уређаја.
Из области финансијско – материјалних послова:
- Сачињавање Нацрта финансијског плана Округа и усаглашавање са Планом набавки Округа.
- У складу са одредбама Уредбе о буџетском рачуноводству и Правилника систему о извршењу буџета („Службени гласник РС“, бр. 83/10, 53/12, 20/14, 88/16 и 110/17), као и Финансијског плана Округа за 2020. годину, од првог до петог у месецу планирање квоте за наредни и следећа два месеца. На основу одобрених квота од стране Министарства финансија – Управе за трезор, планирање извршења доспелих обавеза, односно плаћање доспелих рачуна. Планирано је извршење буџета за 2020 годину у 100 – процентном износу у односу финансијски план и Закон о буџету за 2020. годину.
- Приликом обраде рачуноводствене документације утврђивање суштинске и рачунске исправности документације која се, након потврде да је услуга извршена у складу са уговором или роба примљена, уноси у апликацију за преузимање обавеза.
- Припремање документације за обрачун зарада запослених што подразумева припрему документације зарада за редован рад за 9 запослених; припрему документације за обрачун накнада за боловања и друга одсуства; припрему документације за обрачун прековременог рада за запослене који су тај рад остварили и приправности; припрему документације за уплату превоза за долазак и одлазак с посла за 8 запослених; контролу путних налога и исплату дневница и путних трошкова службених путовања у земљи и иностранству; остале уплате и исплате – солидарне помоћи (у 2020. години).
- У складу са одобреним квотама и уз одобрење начелника Округа, припремање захтева за плаћање преузетих обавеза у информациони систем извршења буџета (ИСИБ) – Управа за трезор.
План је да у току 2021. године обради најмање исти број фактура, пореских пријава и потврда о просеку примања као у 2020. години.
- Једном месечно, радити ажурирање регистра запослених у Округу, до 07-ог у месецу, где се база података достављена из Управе за трезор допуњава финансијским подацима везано за исплате које извршава Округ (зараде лица ангажованих на привременим и повременим пословима, солидарне помоћи, дневнице за службена путовања).
- Упоређивање сваке пристигле фактуре са оном која је унета у ЦРФ и само ако су подаци потпуно идентични, измиривање фактуре. У случају да добављач није унео фактуру у ЦРФ, или је унео различит податак, буџетски корисник је дужан да га обавести о томе, да захтева унос фактуре или корекцију фактуре у ЦФР-у. Буџетски корисник не сме да измири фактуру ако подаци у ЦРФ-у нису идентични онима на фактури.
- У складу са Правилником о начину и садржају извештавања о извршеним расходима за плате код директних и индиректних корисника буџета Републике Србије попуњени Прилог 1 у excel формату и скенирани Прилог 1 са печатом и потписом одговорног лица достављати Министарству финансија електронским путем на адресу dunja.tepavac@mfin.gov.rs. до 15. у месецу за претходни месец.
- Издавање потврде о оствареном промету по одређеним уговорима или за одређени период за потребе учешћа на тендерима. Одсек даје податак о томе, док начелник Округа својим потписом оверава те потврде.
- Књижење свих пословних промена и то:
– улазних докумената: фактуре за материјал , фактуре за услуге, фактуре за основна средства, фактуре за ситан инвентар, фактуре за грађевинске радове који су ослобођени ПДВ-а по члану 10. став 2. тачка 3. Закона о порезу на додату вредност, фактуре за регистрације и таксе;
– извода: извод 01 – приходи буџета ;
– нефинансијске имовине у сталним средствима: пријем основних средстава по фактури, амортизација основних средстава, расход основних средстава;
– обавеза по основу расхода за запослене: плате, боловања , уговори о делу, помоћ у случају смрти, солидарна, дневнице у земљи, привремени и повремени послови и превоз запослених;
- вођење књиге улазних фактура.
- усаглашавање помоћних евиденција са главном књигом и са дневником;
- усаглашавање картице добављача од којих Округ набавља робу са књиговодственом евиденцијом; праћење уговора и њихово извршавање, по времену и средствима;
- Израда Обрасца 5 – Извештај о извршењу буџета и усаглашавање са евиденцијом Управе за трезор;
- Израда завршног рачуна за 2020. годину.
- Евиденција основних средстава и ситног инвентара Округа; усаглашавање књиговодственог стања основних средстава и ситног инвентара са финансијским књиговодством; сортирање и одлагање документације; контактирање са сарадницима по питању имовине републичких органа; усаглашавање књиговодственог стања основних средстава и ситног инвентара са стањем утврђеним годишњим пописом; израда обрачуна амортизације основних средстава; штампање пописних листа; књижење разлике вишкова и мањкова по годишњем попису.
- у складу са Правилником о начину и роковима вршења пописа и усклађивања књиговодственог стања са стварним стањем („Службени гласник РС“, број 33/15), обрада свих пописних листа нефинансијске имовине Округа (за основна средства, ситан инвентар и потрошни материјал), и свођење књиговодственог стања на стварно стање утврђено пописом на дан 31.12.2020.године;
- сагласно одредбама Правилника о структури и вредности нефинансијске имовине Републике Србије („Службени гласник РС“, број 65/14), до 28.02.2020. године доставити Републичкој дирекцији за имовину Републике Србије Образац СВИ 1 (Извештај о структури и вредности непокретне имовине у својини Републике Србије на дан 31.12.2019. године) и Oбразац СВИ 2 (Извештај о структури и вредности покретне имовине Републике Србије на дан 31.12.2020. године), у складу са правилником који прописује стандардни класификациони оквир и контни план за буџетски систем;
- на основу Уредбе о евиденцији непокретности у јавној својини, до 28.02.2020. године за сваку непокретност појединачно Републичкој дирекцији за имовину Републике Србије достави НЕП обрасце – евиденција непокретности. Такође, уз достављање НЕП образаца Републичкој дирекцији за имовину Републике Србије потребно је доставити Збирни извештај о непокретностима (ЗОС образац);
- сагласно одредбама Закона о буџетском систему, Уредбе о буџетском рачуноводству и Правилника о начину припреме, састављања и подношења финансијских извештаја корисника буџетских средстава, корисника средстава организација за обавезно социјално осигурање и буџетских фондова („Службени гласник РС”, број 18/15) израдити на готовинској основи финансијске извештаје (Образац 1 – Биланс стања и Образац 5 – Извештај о извршењу буџета) за период од 01.01.2019. до 31.12.2020. године и најкасније до 31.03.2021. године доставити Министарству финансија – Управи за трезор;
- израда кварталних извештаја и достављање Министарству финансија – Управи за трезор Извештаје о извршењу буџета – Образац 5.
Из области правних послова:
- У 2021. години план је да редовне послове који не могу да се планирају квантитативно (израда решења из делокруга рада Одсека, израда извештаја и уговора из домена рада Одсека, обрачун зарада за лица ангажована преко омладинских и студентских задруга, вођење разних евиденција, обављање административних и др. послова, израда извештаја о повредама на раду, подношење захтева осигуравајућем друштву за накнаду штете у вези осигурања имовине и запослених,) завршава благовремено, квалитетно и ефикасно у задатим роковима.
- Планира се израда Нацрта кадровског плана у складу са предлогом Закона о буџету; израда Правилника о унутрашњој организацији и систематизацији радних места; израда решења и других аката из области рада и радних односа (израда решења за приправност; израда решења додатка за рад ноћу; израда решења за рад на дан државног празника; израда решења и уговора о раду о заснивању радног односа на одређено и неодређено време; израда решења о престанку радног односа, израда дописа за регулисање отпремнине за запослене којима престаје радни однос ради одласка у старосну пензију; израда решења о плаћеном и неплаћеном одсуству; израда записника и решења о солидарној помоћи као и израда дописа и обавештења из области радних односа и др.); послови спровођења поступка вредновања (прегледи циљева и извештаја о вредновању; анализа вредновања за СУК); вођење кадровских и других евиденција; евиденције у складу са Заштитом података о личности; израда статистичких и других извештаја (статистички преглед структуре запослених и достава тих података Служби за управљање кадровима, обављање стручних и других послова за запослене (израда потврда и попуњавање образаца), као и из области здравственог, пензијског и инвалидског осигурања (електронске пријаве и одјаве кроз Центрaлни регистар обавезног социjалног осигурања) и остваривања других права из радног односа и други послови из делокруга рада Одсека.
- планирано је праћење и анализа оспособљености људских ресурса Округа; израда програма стручног образовања и усавршавања државних службеника; праћење реализације програма стручног усавршавања државних службеника (пријава запослених за обуке у сарадњи са Националном академијом за јавну управу) и вођење евиденције стручног усавршавања државних службеника и намештеника у Округу. Планирано је да сви запослених државни службеницу у 2021.тој години имају барем по једну обуку у организацији Националне академије.
Из области јавних набавки:
32.Сачинини и на порталу Јавних набавки објавити извештај о спровођењу набавки за 2020. годину
- Израда плана јавних набавки мале вредности и плана набававки на које се закон не примењује
- Реализација поступака, праћење уговорних обавеза и поступање сходно Правилнику и Закону о набавкама.
Очекивани резултати су да наведени планови буду у потпуности реализовани и да задовоље захтеване потребе уз пуно поштовање Закона о јавним набавкама и подзаконских аката донетих на основу Закона.
Из области канцеларијског пословања:
- План рада писарнице Округа је следећи:
- пријем поште;
- сигнирање и завођење поште;
- евидентирање, завођење и пуштање предмета у рад,
- вођење интерне доставне књиге
- здружење и допуна накнадно приспелих поднесака;
- пресигнација предмета;
- архивирање предмета;
- израда архивских књига за 2020. годину;
- сређивање архивске грађе и излучивање безвредног регистратурског материјала ( 2010. година);
- подношење одговарајућих извештаја.
Планирано је да писарница изврши завођење приближно истог броја предмета као у 2020 години. (18. 000) предмета, као и приближно исти броја примљених и експедованих пошиљки. Планиран је и приближно исти број архивираних предмета као у 2020. тој години.
Из области текућег одржавања:
- Реконстукција свих (три) тоалета расинског управног округа (замена плочица и санитарија), као и дотрајале и неисправен водоводне и канализацине инсталације у тоалетима ;
- поправка делова намештаја и ентеријера, набавка намештаја и друге канцеларијске опреме, , набавка грбова, застава и натписа и других добара,
- Редовно чишћење кровних сливника и олука, одгушење водоводних и канализационих инсталација,
- Редовно чишћење пословних просторија, сала и осталог техничког простора, полирање намештаја, одржавање подних и зидних површина, прање тепиха, прање прозора, дезинфекција, дератизација, дезинсекција и други послови области хитних интервенција и налога инспекцијских органа (чишћења и отапања снега, уклањање последица изливања воде.);
- Текуће одржавања инсталација и опреме обухвата периодичне прегледе и редовне сервисе:
– 1 разводног ормана,
– 1 телефонске централе
– противпожарних апарата и хидранта.
-из области Превоза:
- Превоз корисника вршити у складу са Уредбом о начину коришћења службених возила са једним моторним возилом које је додељено Округу:
- Издавање путних налога и израда месечних Извештаја о утрошку горива и пређеној километражи;
- Редовно одржавање и сервисирање, издавање налога за оправку возила, регистрација и осигурање возила;
- Управљање процесом надокнаде штете на возилима;
- Контрола трошкова коришћења ТАГ уређаја за пролаз аутопутевима Србије;
- Упућивање возача на претходне и периодичне лекарске прегледе;
– из области рада Бифеа:
– из области одржавања хигијене:
- дневно одржавање хигијене;
- уређење зелене површине испред зграде
– из области рада фотокопирнице:
- достављање извештаја о броју урађених копија на фотокопирима, а ради извршења уговора за одржавање опреме;
- умножавање материјала на фотокопир апаратима.
– из области рада дактилобироа:
- ажурно куцање и прекуцавање текстова, израђивање табела, пријем меилова и помоћ корисницима информационог система на уносу података.
Из области подршке начелнику Округа и Савету Округа:
- Пружање стручне и техниче подршке раду Савета управног округа (најмање шест седница у 2021.тој години и пружање подршке раду радних тела формираних од стране савета; позиви, записници, закључци… као и стручне подршке свим састанцима које начелник округа одржава са другим државним органима, недржавним субјектима и организацијама.
- Пружање стручне и техничке подршке одржавању колегијума начелника Округа са руководиоцима унутрашњих подручних јединица; планирано је 12 колегијума, као и састанцима ванрдне природе који немају карактер колегијума, те подржке у односу на сарадњу са Координационом комисијом Владе Републике Србије,
- Пружање стручне и техничке подршке, вођење одговарајућих евиденција у домену рада Окружног штаба за ванредне ситуације чији је командант начелник Расинског управног округа.
Припремио:
Шеф Одсека општих послова
Дејан Јовац
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
НАЧЕЛНИК
Бранислав Весић