REPUBLIKA SRBIJA
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
Broj 000018649 2025 41120 000 000 051 001
09. 01. 2025 god.
Kruševac
MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE
PREDMET: Izveštaj o radu Stručne službe rasinskog upravnog okruga za period od 01. 01. 2024. do 31.12. 2024. god
I
Broj i struktura zaposlenih:
Broj i struktura zaposlenih:
Po pribavljanju saglasnosti Vlade Republike Srbije – zaključkak broj 110-1351/2023 od 23. 02. 2023. godine načelnik Rasinskog upravnog okruga je doneo Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi Rasinskog upravnog okruga. Državni službenici i nameštenici su odgovarajućim rešenjima raspoređeni na odgovarajuća radna mesta.
Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Rasinskog upravnog okruga sistematizovano je ukupno 9 radnih mesta:
– dva radna mesta u zvanju savetnika 2 (jedan državni službenik)
-jedno radno mesto u zvanju referenta 3 (tri državna službenika)
-tri radna mesta u IV vrsti radnih
mesta nameštenika 3 (tri nameštenika)
Sistematizovano je i radno mesto načelnika Rasinskog upravnog okruga (status funkcionera od stupanja na snagu izmena i dopuna Zakona o državnoj upravi)
Nazivi radnih mesta su: šef Odseka za opšte i zajedničke poslove, radno mesto za finansijsko materijalne poslove, radno mesto za kancelarijske poslove (izvršilačka radna mesta) i daktilograf-operater (namešteničko radno mesto). Svi pomenuti deo su unutrašnje organizacione jedinice – Odseka za opšte i zajedničke poslove. Aktuelnim aktom administrativno – tehnički sekretar i vozač ostali su izvan Odseka (takođe nameštenici). Sva sistematizovana radna mesta su popunjena.
Stručna služba broji devet izvršilaca. (zajedno sa načelnikom Rasinskog upravnog okruga-radno mesto funkcionera).
Kvalifikaciona struktura zaposlenih je: dva lica sa visokom stručnom spremom, dva lica sa višom stručnom spremom i ostali zaposleni sa srednjom (po aktuelnom pravilniku – sistematizaciji).
Stručnom službom rukovodi načelnik. Ovu dužnost od 31.12.2021. godine, obavlja diplomirani ekonomista Ivan Anđelić
I.1 Izveštajni period odlikuje početak rada od 01. 101 2024. godine i rad u novoj e-pisarnici, ali i rad po formiranim predmetima iz ranijih godina u ,,staroj pisarnici. Takođe, zaposleni na kancelarijskim poslovima angažovani su i u e-pisarncii Inspektorata za rad. Ukupno je u 2024. godini formirano 3198 predmeta. U izveštajnom periodu, u e- pisarnici Stručne službe Rasinskog upravnog okruga –evidentirano je 103 predmeta (zavedeno u e- pisarnici Rasinskog upravnog Okruga) i to:
I.2 U e-pisarnci Inspekotrata za rad – evidentirano- zavedeno je ukupno 1923 predmeta
1.MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLjAVANjE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANjA – INSPEKTORAT ZA RAD, ODELjENjE INSPEKCIJE SA SEDIŠTEM U KRUŠEVCU
Odeljenje inspekcije rada, Odeljenje inspekcije rada, okružna područna jedinica sa sedištem u Kruševcu. Dvoje zaposlenih na kancelarijskim poslovima u stručnoj službi Rasinskog upravnog okruga rade i u e-pisarnici Inspektorata na formiranju predmeta i evidentiranju akata. Kao što je navedeno u okviru pomenute pisarnice Inspektorata, formirano je 1923 predmeta. Pomenuti zaposleni unose i dopune (vrše evidentiranje aktata u postojeće, formirane predmete Inspektorata ali ne postoji mogućnosti da kvantitativno izrazi obim ovih obavljenih poslova) jer nema administratorskih ovlašćenja za postavljem odgovarajućeg upita.
I.3 U nastavku je pregled u e-pisarnicu primljenih i nadležmnim e-pisarnicama državnih organa prosleđenih predmeta. Ukupno je primljeno i prosleđeno 1172 predeta.
PREGLED INSPEKCIJSKIH SLUŽBI I BROJA PRIMLjENIH I PROSLEĐENIH PREDMETA KROZ E-PISARNICU RASINSKOG UPRAVNOG OKRUGA PREMA SLUŽBAMA U 2024 GODINI
Stanje na dan 31. 12. 2024. Godine
1.MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLjAVANjE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANjA – INSPEKTORAT ZA RAD, ODELjENjE INSPEKCIJE SA SEDIŠTEM U KRUŠEVCU – 289 predmeta
2.MINISTARSTVO ZDRAVLjA 2 predmeta
3. MINISTARSTVO POLjOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODOPRIVREDE
3.1 UPRAVA ZA VETERINU Odeljenja za inspekcijske poslove Uprave za veterinu, 6 predmeta
-
-
Ukupno UPRAVA ZA ZA ZAŠTITU BILjA Odsek fitosanitarne inspekcije o 841 predmeta.
-
-
-
POLjOPRIVREDNA INSPEKCIJA Ukupno 3 izvšrilaca. 5 predmeta.
-
-
-
UPRAVA ZA ŠUMARSTVO-3 predmeta
-
-
-
3.5. VODNA INSPEKCIJA 9 predmeta
-
-
MINISTARTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE UPRAVNI INSPEKTORAT – Ukupno 12 predmeta -jedan izvršilac – upravni inspektor
-
MINISTARSTVO PROSVETE,
Prosvetna inspekcija sa sedištem u Kruševcu, Ukupno 2 predmeta
I.3 U takozvanom starom programu pisarnice (program koje je bio aktivan do početka primene e-pisarnice, a u pogledu formiranih a nezvršenih predmeta iz godina koje prethodne 2024-toj. Još uvek aktivnom izvršeno je evidentiranje 486 dopuna predmeta (rešenja po žalbama, presude prekršajnih sudova).
U 2024 godini primljeno je za arhiviranje 4698 predmeta iz ranijih godina. a u ,,starom programu“ arhivirano je ukupno 4691 predmet: Iz rokovnika arhivirano je ukupno 40 predmta iz ranijih godina. Na revers je izdato 48 predmeta.
I.4 Pored navedenog daktilo biro Stručne službe izradio je (materijalizovao) ukupno 4.022 predmeta (izrada akata – rešenja, zapisnici, izveštaji…). Stručna služba je u prethodnom periodu pružala stručnu i tehničku pomoć u radu načelnika i Saveta rasinskog upravnog okruga ovde spada i izrada odgovarajućih akata u vezi sa pružanjem usluga od strane Okruga, izrada odgovarajućih pravilnika, izveštaja, nacrta kadrovskih planova U okviru materijalno – finansijskih poslova, kvantitativno u izveštajnom periodu, izrađeno je i realizovano 276 naloga za plaćanje sa preuzetom obavezom. Ekspedovano je preporučenom poštom 4236 pošiljki : Prekršajnom sudu 623 aktata (zahteva za pokretanje prekršanih postupaka) i izvršen prijem 896 preporučneih pošiljki i 534 pošiljki na ličnost.
Takođe, Stručna služba obezbeđuje sve uslove (i finansira trošak) koji omogućavaju nesmetan rad organizacionih jedinica sa sedištem u Okrugu. Počev, od materijala, obezbeđenja poštanskih (uključujući fiksnu telefoniju), energetskih, komunalnih, sve do prostornih uslova.
Stručna služba Rasinskog upravnog okruga opslužuje ukupno 54 državnih službenika, inspektora i samostalnih izvršilaca. (Gotovo svi smešteni su u poslovnom prostoru u ul Balkanska 63, Kruševac; ali i u prostorijama opština Trstenik i Brus).
I.5 PREGLED IZVRŠENjA BUDžETA ZA 2024 godinu
Ekonomska Klasifikacija |
O P I S |
Planirana i utrošena sredstva iz budžeta za 2024 |
411 |
Plate i dodaci zaposlenih |
10579 10552 |
412 |
Socijalni doprinosi na teret poslodavca |
1603 1599 |
413 |
Naknade u naturi |
20 0 |
414 |
Socijalna davanja zaposlenima |
192 191 |
415 |
Naknade za zaposlene |
510 490 |
416 |
Jubilarne nagrade |
585 584 |
421 |
Stalni troškovi |
3480 3473 |
422 |
Troškovi putovanja |
83 75 |
423 |
Usluge po ugovoru |
475 460 |
424 |
Specijalizovane usluge |
45 45 |
425 |
Tekuće poporavke i održavanje |
650 633 |
426 |
Materijal |
1420 1419 |
512 |
Mašine i oprema |
80 0 |
482 |
Porezi takse |
25 18 |
Materijalna opremljenost stručne službe je na zadovoljavajućem nivou..
Stručna služba ima izuzetan nivo saradnje sa Upravom za trezor ministarstva finansija i sa Službom za upravljanje kadrovima.
II
Najznačajnije aktivosti u izveštajnom periodu
Pored redovnih aktivnosti predviđenih postojećim opštim aktima a u dosadašnjem tekstu nepomenutih u izveštajnom periodu planirani su i obavljeni sledeći redovni poslovi:
Obavljeno je redovno – godišnje vrednovanje rezultata rada zaposlenih službenika i nameštenika, te shodno izmenama Zakona utvrđeni su radni ciljevi organa i doneti drugi neophodni akti koji prethode vrednovanju ciljeva i kompetancija.. Inicirani su postupci nabavki pošto je prethodno donet Plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje za 2024. godinu. Izrađeni su: Plan rada Rasinskog okruga za 2024, godinu, Izveštaji o radu Stručne službe , izveštaj o sprovođenju Kodeksa ponašanja državnih službenika,Plan zaštite od rizika povrede Rodne ravnopravnosti sa odgovarajućim izveštajem, kao i čitav niz pratećih pravilnika, mera, instrukcija.
Zaključeni su i pojedinačni ugovori (po izradi Plana centralizovanih nabavki) u okviru implementacije Centralizovanih javnih nabavki a na osnovu postojeće Uredbe i okvirnih sporazuma i to: ukupno 13 pojedinačnih ugovora (šest za kancelarijski materijal, za fiksnu i mobilnu telefoniju, kablovsku televiziju, održavanje higijene objekta, osiguranje vozila, goriva, papirnu galanteriju. Takođe, domenu nabavki na koje se zakon ne primenjuje doneta je izmena Pravilnika, Plan nabavki na koje se zakon ne primenjuje i sačinjen 21 ugovor i 7 narudžbenica. Pomenuti ugovori kao i njihovo izvšrenje redovno su evidentirani na portalima Javnih nabavki i Centralizovanih javnih nabavki pri UZZPRO.
Izrađena je i nova strategija Finanskiskog upravljanja i kontrole za period od 24-26 godine, kao i strategija upravljanja rizicima. Doneto je i nekoliko pravilnika i direktiva (Evidencije o prisustvu na radu, Direktiva o potpisivanju…)
Sačinjen je finansijski plan za period 2025–27 godina kao i kadrovski plan. Kao i 12 periodičnih planova izvršenja. Shodno postojećima aktivma redovno je vršena izrada kvartalnih izveštaja i dostavljanje Ministarstvu finansija – Upravi za trezor Izveštaje o izvršenju budžeta – Obrazac 5. kao i završni račun za 2023. godinu.
Vršena je Priprema dokumentacije za obračun zarada zaposlenih što podrazumeva pripremu dokumentacije zarada za redovan rad za 9 zaposlenih; pripremu dokumentacije za obračun naknada za bolovanja i druga odsustva kao i priprema dokumentacije za uplatu prevoza za dolazak i odlazak s posla za 9 zaposlenih;
Jednom mesečno, vršeno je ažuriranje registra zaposlenih u Okrugu.
Predata je i overena fotokopija arhivske knjige shodno novim Zakonskim pravilima (takođe, i u elektronskom obliku).
Pružana je stručna i tehnička potpora načelniku Upravnog okruga i Savetu upravnog okruga (zapisnici, informacije za medije, protokol, izrada i ekspedovanje zaključaka) za održane dve sednice saveta.
U toku 2024. godine održano je ukupno redovnih 8 kolegijuma kolegijuma sa rukovodiocima (i izvršiocima) unutrašnjih organizacionih jedinica ministarstava ( o čemu su sačinjene odgovarajuće službene beleške). 1) Na kolegijumima su razmatrane tekuće i planirane aktivnosti inspekcijskih službi, kao i stepen realizacije periodičnih planova.. 2) Na sastancima je bilo reči o uslovima za rad i njihovom poboljšanju i problemima sa kojima se susreću izvršioci (pre svega u pogledu održavanja opreme, 3)Na kolegijumima, rukovodioci inspekcijskih službi izneli su čitav niz konkretnih predloga vezano za unapređenje uslova za rad, koordinaciju aktivnosti i zajednički rad dve ili više inspekcijskih službi, ali i poslova poverenih lokalnim samoupravama.
Stručna služba pruža stručnu i tehničku potporu Okružnom štabu za vanredne situacije. U toku 2024. godine održano je ukupno 4 redovne sednice. Sačinjena su odgovarajuća planska akta i izveštaji.
Stručna služba obavlja i poslove zaštite tajnih podataka u skladu sa zakonom i shodno tome obezbeđena je odgovarajuća oprema.
U pogledu ocenjivanja državnih službenika u 2024 godini, primenjen je model vrednovanja rezultata rada shodno izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima i nameštenicima.
Ostali poslovi sa kontinuiranim obavljanjem u izveštajnoj godini: aktivnosti na obavljanju popisa imovine, potraživanja, obaveza; planiranje izvršenja budžeta i kvota za izveštajni period, izrada odgovarajućih zahteva za promenu u aproprijaciji i promeni kvota, izrada zahteva za preuzimanje obaveza, zahteva za plaćanje i transfer sredstava, kontrola podataka za obračun plata zaposlenih; sastavljanje analiza, izveštaja i informacija; i; ažuriranje sajta i informatora Rasinskog upravnog okruga, čuvanje i izdavanje kancelarijskog i drugog potrošnog materijala i sitnog inventara; i poslovi umnožavanja materijala; tekuće održavanje poslovnog prostora i druge poslove od značaja za rad Upravnog okruga, dostavljanje izveštaja Centralnoj kadrovskoj evidenciji; rad u programu –registar zaposlenih pri Upravi za trezor.
Izvšrene su obuke zaposlenih za rad u sistemu Iskra, u organizaciji Nacionalne akademije za javnu upravu (portal za obračun zarada) . Sprovedeno je više obuka za rad na portalu E-pisarnica. Sprovedena je, u organizaciji Nacionalne akademije za javnu upravu i obuka za rad na portalu Javnih nabavki- registar ugovora; nabavke na koje se zakon ne primenjuje. Za potrebe pomenutog projekta obezbeđen u prethodnom periodu jedan lap-top računar .
Stručna služba pomenute poslove obavlja u zgradi koje je u vlasništvu grada Kruševca (ul. Balkanska 63), a odlukom skupštine grada je ustupljena Rasinskom upravnom okrugu na trajno korišćenje. Izvršena je i adaptacija sale za sastanke (zamena poda i molersko-farbarski radovi) u upravnoj zgradi u Kruševcu.
Stanje opremljenosti stručne službe je zadovoljavajuće. Broj zaposlenih izvršilaca u Stručnoj službi je optimalan. U okviru tekućeg održavanja objekata:
Rad Stručne službe je shodno godišnjem Planu rada Upravnog inspektorata u oktobru bio predmet nadzora upravnog inspektora , konketno predmet nadzora bili su:
1.Primena propisa kojima se uređuju prava i dužnosti državnih službenika i nameštenika (radni odnosi);
2.Primena propisa kojim je uređena zaštita uzbunjivača.
Rezultat izvršenog nadzora
Zapisnicima nisu ustanovljeni propusti u pomenutim oblastima rada, niti je bilo naloženih mera.
Planirane aktivnosti: u 2025. toj godini planira se podizanje nivoa vršenja usluga Stručne službe, prvenstverno u domenu elektronske uprave i elektronske pisarnice.. U pogledu radova na održavanju objekta, planirana je adaptacije i renoviranje jednog mokrog čvora u zgradi u kojoj je smeštena Stručna služba (prvi sprat). Planirana je i nabavka još jednog visoko kvalitetnog skener uređaja za potrebe e-pisarnice preko Centralizovanih nabavki .
Planiran je čitav niz aktivnosti u vezi zaštite zdravlja na radu. (Ažuriranje procene rizika, usalgašavanje poslovanja sa izmenama opštih akata.
Planirana je nabavka knjigovodstvenog sofstvera sa modulima za knjiženje računovodstvenih promena, vođenje evidencije osnovnih sredstava, evidencije dobavljača.
Planirane su aktivnosti na implementaciji sistema fiskalnog upravljanja i kontrole u Okrugu, počev od donošenja godišnjeg plana rada, specificiranja svih poslovnih aktivnosti do donošenja čitavog niza procedura u cilju standardizacije rada. Ovo se odnosti i na donošenje, primenu i izveštavanje propisanih akata iz domena Rodne ravnopravnosti.
Konačno Stručna služba kroz praćenje i primenu propisa, neprestano usavršavanje zaposlenih planira da adekvatno proprati i primeni sve očekivane izmene opštih akata (ažuriranje aplikativnog softvera za obračun zarada -Iskra i SPIRI, prilagođavanje postojećeg pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radinih mesta u Stručnoj službi shodno izvršenim i najavljenim izmenama opštih akata ,uvođenje elemenata elektronske pisarnice, sve u skladu sa zahtevima ministarstva. Posebna pažnja biće posvećena obukama u organizaciji Akademije za javnu upravu koje imaju za cilj unapređenja kompetencija zaposlenih kao i veština u pomenuti sistemima (Portalima).
Pripremio
Šef Odseka za opšte poslove
Dejan Jovac
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
NAČELNIK
Ivan Anđelić