РЕПУБЛИКА СРБИЈА
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
Број 000018675 2025 41120 000 000 051 001
09.01.2024
Крушевац
МИНИСТАРСТВО ДРЖАВНЕ УПРАВЕ
И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
Бирчанинова 6.
11 000 Београд
ИЗВЕШТАЈ
О РАДУ САВЕТА РАСИНСКОГ УПРАВНОГ ОКРУГА
ЗА 2024 ГОДИНУ
I
Савет Расинског управног округа поред начелника Расинског управног округа Ивана Анђелића чине и градоначелник Града Крушевца, Иван Манојловић; председнице општина Трстеник, Милена Турк; Александровац, Јелена Пауновић, Ћићевац, Мирјана Кркић; Варварин, Виолета Лутовац Ђурђевић и председник општине Брус Далибор Савић
Од 01. 01. 2024. године је до 31 12. 2024 године, Савет расинског управног округа одржао је укупно две редовне седница Одржано је и неколико неформалних састанака који нису имали каратер Савета на којима је покренуто више иницијатива.
АКТИВНОСТИ САВЕТА РАСИНСКОГ УПРАВНОГ ОКРУГА У 2024
КРОЗ РАЗМАТРАНИ ДНЕВНИ РЕД ПО СЕДНИЦАМА И ЗАКЉУЧЦИМА.
I
У наставку текста приказана је активност савета Расинског управног округа хронолошки, кроз преглед тема које су биле централне тачке дневног реда, најважнијих усвојених закључака, као и кроз реализацију истих.
94. Седница Савета одржана дана 27.02.2023. године
ТЕМЕ О КОЈИМА СЕ РАСПРАВЉАЛО
Републичке инспекцијске службе, услови за рад и степен усклађености са службама Града Крушевца и општинама на подручју Расинског управног округа;
Реализација пројеката од регионалног значаја са посебним освртом на реализацију пројекта изградње постројења за пречишћавање отпадних вода и заједничког управљања комуналним отпадом;
ТАЧКА 1. –Константује се да су услови за рад републичких инспекцијских служби у Расинском управном округу добри, као и да је сарадња са инспекцијским службама локалних самоуправа на високом нивоу;
–усваја се информација начелника Школске управе са седиштем у Крушевцу;
–Препоручује се локалним самоуправама које немају запослене просветне инпсекторе да размотре могућност да у својим актима у унутрашњем уређењу и систематизацији предвиде радно место просветног инспектора, као и да уз помоћ републичке просветне инспекције размотре могућност споразумног међуопштинског удруживња у домену вршења просветног надзора, а да оне које имају систематизовано место, размотре могућности попуњавања истог, са посебним акцентом на општину Трстеник;
–Препоручује се локалним самоуправама да у циљу квалитетније примене поверених инспекцијских послова у домену Закона о трговини укажу, као оснивачи, јавним предузећима којима су поверени послови управљања зеленим и робним пијацама да приликом закључења уговора воде рачуна да ли је закупац простора (тезге) уписан у одговарајући регистар (да ли има својство трговца) и да континуирано врше провере статуса закупаца;
–Препуручује се локалним самоуправа да у циљу квалитетније примене поверених послова у домену Закона у туризму, а које не врше послове поверене овим Законом, размотре могућност да својим општим актима прошире надлежности постојећих комуналних инспектора; препоручује се општини Брус да у наредном периоду повећа број надзора како у квалитативном тако и квантитативном облику (контрола наплате боравишних такси, смештај у домаћој радиности…насељено место Брзеће);
ТАЧКА 1. –Прихвата се информација о активностима на реализацији пројекта – Изградња Регионалног центра за управљање отпадом.
-Савет Расинског управног округа је сагласан са иницијативом општине Трстеник у погледу обраћања обраћања надлежним министарствима у циљем приступања пројекту заједничког управљања комуналним отпадом.
95. Седница Савета одржана дана 29.11.2024. године
ТЕМЕ О КОЈИМА СЕ РАСПРАВЉАЛО
Реализација пројеката од регионалног значаја са посебним освртом на реализацију пројекта заједничког управљања комуналним отпадом и пројекта изградње постројења за пречишћавање отпадних вода;
Републичке инспекцијске службе, услови за рад и степен усклађености са службама Града Крушевца и општинама на подручју Расинског управног округа;
Спремност јединица локалних самоуправа Расинског управног
округа у складу са Законом о смањењу ризика од катастрофа и управљању ванредним ситуацијама;
Савет је донео следеће закључке:
У року од најкасније недељу дана организовати радни састанак са представницима Града Крушевца, општина Брус, Александровац и Блаце, представницима локалних комуналних предузећа, као и представницима консултантске куће ICP, SETEC Engineering.
Тема радног састанка биће: степен реализације пројекта управљања чврстим комуналним отпадом са посебним освртом на проблематику трансфер станице за потребе општина Александровац, Брус и Блаце.
Константује се да су услови за рад републичких инспекцијских служби у Расинском управном округу добри, као и да је сарадња са инспекцијским службама локалних самоуправа на високом нивоу, код појединих инспекцијских служби потребно је иницирати процедуре пријема у радни однос (инспекција рада, санитарна…);
Препоручује се локалним самоуправама које немају запослене просветне инпсекторе да размотре могућност да у својим актима у унутрашњем уређењу и систематизацији предвиде радно место просветног инспектора, а да оне које имају систематизовано место, размотре могућности попуњавања истог, са посебним акцентом на општине Трстеник и Брус;
Обавезују се локалне самоуправе Расинског управног округа да интензивирају активности на ажурирању и доношењу општих аката из домена примене Законао смањењу ризика од катастрофа и управљању ванредним ситуацијама
II
У домену реализације закључака са седнице Савета председавајући је:
– У складу са постојећим Акционим планом запошљавања републичких инспектора, сачинио је и надлежним министарствима достављао предлоге за попуњавањем систематизованих радних места у инспекцијским службама са седиштем у Расинском управном округу; односно, у формалним и непосредним контактима иницирао измене аката о унутрашњем уређењу и систематизацији, све у циљу унапређења кадровске, нарочито старосне структуре запослених инспектора. Достигнути циљеви: (у значајној мери подмађен, састав републичких инспекција кроз новозапошљавање -инспекција рада, ветеринарска, тржишна); после више од 10 година Расински управни округ поново има одређене инсепкторе, самосталне извршииоце – водног инспектора; саобраћајног инспектора; инспектора за пољопривредно земљиште, грађевинског инспектора.
– Координирао појединачне заједничке надзоре од стране више републичких инспекција , заједно са локалним – комуналним инспекцијских службама, на иницијативу министарстава или сходно објективним потребама (надзор над обављањем делатности забавних паркова и играноница…):
-Организовао читав низ пратећих, оперативних састанака са представницима, члановима Савета, компетентим стручњацима у циљу решавања конкретних проблема који су истакнути на Савету а тичу се мањег броја општина. Примера ради, дана 06. 12. 2024 је одржан радни,оперативни састанак на коме су донети конкретни закључци у вези реализације (и праћења реализације) пројекта управљања чврстим комуналним отпадом (пројекат од регионалног значаја) са посебним освртом на проблематику трансфер станице за потребе општина Александровац, Брус и Блаце, са читавним низом оперативних закључака:
-Обавезана је општина Александровац да у сарадњи са консултантском кућом SETEC Engineering најкасније до 31. 12. 2024 године дефинише и предложи локацију за изградњу будуће трансфер станице.
-Обавезана је ЈКП Крушевац, као наручилац посла да најкасније до 10. 12. 2024. године размотри и одговарајућим одлукама евентуално одобри (да сагласност) Претквалификациони документ за уговор о радовима / потројењу за Крушевац као и да одговарајућом одлуком именује представника Наручиоца за члана тендерске комисије.
-Обавезана су Јавна комунална предузећа свих локалних самоуправа учесница пројекта (Град Крушевац, општине Александровац, Брус, Блаце, Александорвац, Ћићевац и Варварин, да најкасније до 13. 12. 2024 године, обезбеде одговарајуће одлуке којим ће именовати по једно лице које ће бити члан тендерске комисије/ набавка опреме.
III
НАЈЗНАЧАЈНИЈЕ ПЛАНИРАНЕ АКТИВНОСТИ
Уопштено говорећи у 2025 години пре свега планирано је подизање степена сарадње и координације у раду државних органа и локалних самоуправа. Ово нарочито имајући у виду читав низ законских решења којима су пренешене одређене надлежности у делокруг локалних самоуправа.
У другој групи планираних активности су теме из домена социјалних питања, стварања општих услова за подизање привредних активности, последично запослености, као и питања из домена заштите животне средине-управљања отпадом, као и имплементације других иницијатива Владе Републике Србије и ресорних министарстава (електронска управа, изградња саобраћајне инфраструктуре, енергетсека ефикасност, обављање поверених послова…)
Такође планиране активности односе се и на подизање координације између самог Савета округа и других окружних и републичких (државних) институција и тела (пре свега Окружног штаба за ванредне ситуације), Регионалне привредне коморе, Пореске управе, Полицијске управе, Националне службе за запошљавање а посебно републичког координационог тела за инспекцијске послове.
Такође, планирају се и следеће активности; наставити са праксом позивања представника извршне власти на седнице савета те у рад истог и у 2025 години укључити како народне посланике, тако и представнике извршне власти.
Извештај сачинио
Шеф Одсека општих послова
Дејан Јовац
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
НАЧЕЛНИК
Иван Анђелић