IZVEŠTAJ O RADU SAVETA RASINSKOG UPRAVNOG OKRUGA ZA 2024. GODINU

 

REPUBLIKA SRBIJA

RASINSKI UPRAVNI OKRUG

Broj 000018675 2025 41120 000 000 051 001

09.01.2024

Kruševac

MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE

I LOKALNE SAMOUPRAVE

 

Birčaninova 6.

11 000 Beograd

 

 

IZVEŠTAJ

O RADU SAVETA RASINSKOG UPRAVNOG OKRUGA

ZA 2024 GODINU

 

I

Savet Rasinskog upravnog okruga pored načelnika Rasinskog upravnog okruga Ivana Anđelića čine i gradonačelnik Grada Kruševca, Ivan Manojlović; predsednice opština Trstenik, Milena Turk; Aleksandrovac, Jelena Paunović, Ćićevac, Mirjana Krkić; Varvarin, Violeta Lutovac Đurđević i predsednik opštine Brus Dalibor Savić

Od 01. 01. 2024. godine  je do 31 12. 2024 godine, Savet  rasinskog upravnog okruga održao je ukupno dve redovne sednica Održano je i nekoliko neformalnih sastanaka koji nisu imali karater Saveta na kojima je pokrenuto više  inicijativa.

      AKTIVNOSTI SAVETA RASINSKOG UPRAVNOG OKRUGA U 2024

KROZ RAZMATRANI DNEVNI RED PO SEDNICAMA I ZAKLjUČCIMA.

I

U nastavku teksta prikazana je aktivnost saveta Rasinskog upravnog okruga hronološki, kroz pregled tema koje su bile centralne tačke dnevnog reda, najvažnijih usvojenih zaključaka, kao i kroz realizaciju istih.

 

94. Sednica Saveta održana dana 27.02.2023. godine

TEME O KOJIMA SE RASPRAVLjALO

Republičke inspekcijske službe, uslovi za rad i stepen usklađenosti sa službama Grada Kruševca i opštinama na području Rasinskog upravnog okruga;

Realizacija projekata od regionalnog značaja sa posebnim osvrtom na realizaciju projekta izgradnje postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda i zajedničkog upravljanja komunalnim otpadom;

TAČKA 1. –Konstantuje se da su uslovi za rad republičkih inspekcijskih službi u Rasinskom upravnom okrugu dobri, kao i da je saradnja sa inspekcijskim službama lokalnih samouprava na visokom nivou;

usvaja se informacija načelnika Školske uprave sa sedištem u Kruševcu;

Preporučuje se lokalnim samoupravama koje nemaju zaposlene prosvetne inpsektore da razmotre mogućnost da u svojim aktima u unutrašnjem uređenju i sistematizaciji predvide radno mesto prosvetnog inspektora, kao i da uz pomoć republičke prosvetne inspekcije razmotre mogućnost sporazumnog međuopštinskog udruživnja u domenu vršenja prosvetnog nadzora, a da one koje imaju sistematizovano mesto, razmotre mogućnosti popunjavanja istog, sa posebnim akcentom na opštinu Trstenik;

Preporučuje se lokalnim samoupravama da u cilju kvalitetnije primene poverenih inspekcijskih poslova u domenu Zakona o trgovini ukažu, kao osnivači, javnim preduzećima kojima su povereni poslovi upravljanja zelenim i robnim pijacama da prilikom zaključenja ugovora vode računa da li je zakupac prostora (tezge) upisan u odgovarajući registar (da li ima svojstvo trgovca) i da kontinuirano vrše provere statusa zakupaca;

Prepuručuje se lokalnim samouprava da u cilju kvalitetnije primene poverenih poslova u domenu Zakona u turizmu, a koje ne vrše poslove poverene ovim Zakonom, razmotre mogućnost da svojim opštim aktima prošire nadležnosti postojećih komunalnih inspektora; preporučuje se opštini Brus da u narednom periodu poveća broj nadzora kako u kvalitativnom tako i kvantitativnom obliku (kontrola naplate boravišnih taksi, smeštaj u domaćoj radinosti…naseljeno mesto Brzeće);

TAČKA 1. –Prihvata se informacija o aktivnostima na realizaciji projekta – Izgradnja Regionalnog centra za upravljanje otpadom.

-Savet Rasinskog upravnog okruga je saglasan sa inicijativom opštine Trstenik u pogledu obraćanja obraćanja nadležnim ministarstvima u ciljem pristupanja projektu zajedničkog upravljanja komunalnim otpadom.

95. Sednica Saveta održana dana 29.11.2024. godine

TEME O KOJIMA SE RASPRAVLjALO

Realizacija projekata od regionalnog značaja sa posebnim osvrtom na realizaciju projekta zajedničkog upravljanja komunalnim otpadom i projekta izgradnje postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda;

Republičke inspekcijske službe, uslovi za rad i stepen usklađenosti sa službama Grada Kruševca i opštinama na području Rasinskog upravnog okruga;

Spremnost jedinica lokalnih samouprava Rasinskog upravnog

okruga u skladu sa Zakonom o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama;

Savet je doneo sledeće zaključke:

U roku od najkasnije nedelju dana organizovati radni sastanak sa predstavnicima Grada Kruševca, opština Brus, Aleksandrovac i Blace, predstavnicima lokalnih komunalnih preduzeća, kao i predstavnicima konsultantske kuće ICP, SETEC Engineering.

Tema radnog sastanka biće: stepen realizacije projekta upravljanja čvrstim komunalnim otpadom sa posebnim osvrtom na problematiku transfer stanice za potrebe opština Aleksandrovac, Brus i Blace.

Konstantuje se da su uslovi za rad republičkih inspekcijskih službi u Rasinskom upravnom okrugu dobri, kao i da je saradnja sa inspekcijskim službama lokalnih samouprava na visokom nivou, kod pojedinih inspekcijskih službi potrebno je inicirati procedure prijema u radni odnos (inspekcija rada, sanitarna…);

Preporučuje se lokalnim samoupravama koje nemaju zaposlene prosvetne inpsektore da razmotre mogućnost da u svojim aktima u unutrašnjem uređenju i sistematizaciji predvide radno mesto prosvetnog inspektora, a da one koje imaju sistematizovano mesto, razmotre mogućnosti popunjavanja istog, sa posebnim akcentom na opštine Trstenik i Brus;

Obavezuju se lokalne samouprave Rasinskog upravnog okruga da intenziviraju aktivnosti na ažuriranju i donošenju opštih akata iz domena primene Zakonao smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama

II

U domenu realizacije zaključaka sa sednice Saveta predsedavajući je:

– U skladu sa postojećim Akcionim planom zapošljavanja republičkih inspektora, sačinio je i nadležnim ministarstvima dostavljao predloge za popunjavanjem sistematizovanih radnih mesta u inspekcijskim službama sa sedištem u Rasinskom upravnom okrugu; odnosno, u formalnim i neposrednim kontaktima inicirao izmene akata o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji, sve u cilju unapređenja kadrovske, naročito starosne strukture zaposlenih inspektora. Dostignuti ciljevi: (u značajnoj meri podmađen, sastav republičkih inspekcija kroz novozapošljavanje -inspekcija rada, veterinarska, tržišna); posle više od 10 godina Rasinski upravni okrug ponovo ima određene insepktore, samostalne izvršiioce – vodnog inspektora; saobraćajnog inspektora; inspektora za poljoprivredno zemljište, građevinskog inspektora.

– Koordinirao pojedinačne zajedničke nadzore od strane više republičkih inspekcija , zajedno sa lokalnim – komunalnim inspekcijskih službama, na inicijativu ministarstava ili shodno objektivnim potrebama (nadzor nad obavljanjem delatnosti zabavnih parkova i igranonica…):

-Organizovao čitav niz pratećih, operativnih sastanaka sa predstavnicima, članovima Saveta, kompetentim stručnjacima u cilju rešavanja konkretnih problema koji su istaknuti na Savetu a tiču se manjeg broja opština. Primera radi, dana 06. 12. 2024 je održan radni,operativni sastanak na kome su doneti konkretni zaključci u vezi realizacije (i praćenja realizacije) projekta upravljanja čvrstim komunalnim otpadom (projekat od regionalnog značaja) sa posebnim osvrtom na problematiku transfer stanice za potrebe opština Aleksandrovac, Brus i Blace, sa čitavnim nizom operativnih zaključaka:

-Obavezana je opština Aleksandrovac da u saradnji sa konsultantskom kućom SETEC Engineering najkasnije do 31. 12. 2024 godine definiše i predloži lokaciju za izgradnju buduće transfer stanice.

-Obavezana je JKP Kruševac, kao naručilac posla da najkasnije do 10. 12. 2024. godine razmotri i odgovarajućim odlukama eventualno odobri (da saglasnost) Pretkvalifikacioni dokument za ugovor o radovima / potrojenju za Kruševac kao i da odgovarajućom odlukom imenuje predstavnika Naručioca za člana tenderske komisije.

-Obavezana su Javna komunalna preduzeća svih lokalnih samouprava učesnica projekta (Grad Kruševac, opštine Aleksandrovac, Brus, Blace, Aleksandorvac, Ćićevac i Varvarin, da najkasnije do 13. 12. 2024 godine, obezbede odgovarajuće odluke kojim će imenovati po jedno lice koje će biti član tenderske komisije/ nabavka opreme.

III

NAJZNAČAJNIJE PLANIRANE AKTIVNOSTI

Uopšteno govoreći u 2025 godini pre svega planirano je podizanje stepena saradnje i koordinacije u radu državnih organa i lokalnih samouprava. Ovo naročito imajući u vidu čitav niz zakonskih rešenja kojima su prenešene određene nadležnosti u delokrug lokalnih samouprava.

U drugoj grupi planiranih aktivnosti  su teme  iz domena socijalnih pitanja, stvaranja opštih uslova za podizanje  privrednih aktivnosti, posledično  zaposlenosti, kao i pitanja iz domena zaštite životne sredine-upravljanja otpadom, kao i  implementacije drugih inicijativa Vlade Republike Srbije i resornih ministarstava (elektronska uprava, izgradnja saobraćajne infrastrukture, energetseka efikasnost, obavljanje poverenih poslova…)

Takođe planirane aktivnosti odnose se i na podizanje koordinacije između samog Saveta okruga i drugih okružnih  i republičkih (državnih) institucija i tela (pre svega Okružnog štaba za vanredne situacije), Regionalne privredne komore, Poreske uprave, Policijske uprave, Nacionalne službe za zapošljavanje a posebno republičkog koordinacionog tela za inspekcijske poslove.

Takođe, planiraju se i sledeće aktivnosti; nastaviti sa praksom pozivanja predstavnika izvršne vlasti na sednice saveta te u rad istog  i u 2025 godini uključiti  kako narodne poslanike, tako i predstavnike izvršne vlasti.

 

Izveštaj sačinio

Šef Odseka opštih poslova

Dejan Jovac

 

RASINSKI UPRAVNI OKRUG

NAČELNIK

Ivan Anđelić