REPUBLIKA SRBIJA
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
Broj: 919-00-1/21-01
05.01. 2021 god.
Kruševac
MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE
PREDMET: Izveštaj o radu Stručne službe rasinskog upravnog okruga za period od 01. 01. 2020. do 31.12. 2020. godine
I
Broj i struktura zaposlenih:
Broj i struktura zaposlenih:
Po pribavljanju saglasnosti Vlade Republike Srbije – zaključkak broj 110-3789/2019 od 18. 04. 2019. godine načelnik Rasinskog upravnog okruga je doneo Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi Rasinskog upravnog okruga. Dana 06. 05. 2019. službenici i nameštenici su odgovarajućim rešenjima raspoređeni na odgovarajuća radna mesta.
Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Rasinskog upravnog okruga sistematizovano je ukupno 9 radnih mesta:
– dva radna mesta u zvanju savetnika 2 (jedan državni službenik)
– jedno radno mesto u zvanju referenta 3 (tri državna službenika)
– tri radna mesta u IV vrsti radnih mesta nameštenika 3 (tri nameštenika)
Sistematizovano je i radno mesto načelnika rasinskog upravnog okruga (status funkcionera od stupanja na snagu izmena i dopuna Zakona o državnoj upravi).
Nazivi radnih mesta su: šef Odseka za opšte i zajedničke poslove, radno mesto za finansijsko materijalne poslove, radno mesto za kancelarijske poslove (izvršilačka radna mesta) i daktilograf-operater (namešteničko radno mesto). Svi pomenuti deo su unutrašnje organizacione jedinice – Odseka za opšte i zajedničke poslove. Aktuelnim aktom administrativno – tehnički sekretar i vozač ostali su izvan Odseka (takođe nameštenici). Sva sistematizovana radna mesta su popunjena.
Stručna služba broji devet izvršilaca. (zajedno sa načelnikom Rasinskog upravnog okruga-radno mesto funkcionera).
Kvalifikaciona struktura zaposlenih je: dva lica sa visokom stručnom spremom, dva lica sa višom stručnom spremom i ostali zaposleni sa srednjom (po aktuelnom pravilniku – sistematizaciji).
Stručnom službom rukovodi načelnik. Ovu dužnost od 01.12.2012. godiine, obavlja diplomirani ekonomista Branislav Vesić.
U izveštajnom periodu, u pisarnici Stručne službe Rasinskog upravnog okruga –evidentirano je predmeta (zavedeno u pisarnici Okruga) i to:
PREGLED INSPEKCIJSKIH SLUŽBI I BROJA ZAVEDENIH PREDMETA PREMA SLUŽBAMA U 2020 GODINI
Stanje na dan 31. 12. 2020. godine
1.MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLjAVANjE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANjA – INSPEKTORAT ZA RAD, ODELjENjE INSPEKCIJE SA SEDIŠTEM U KRUŠEVCU
Odeljenje inspekcije rada, Odeljenje inspekcije rada, okružna područna jedinica sa sedištem u Kruševcu, Ukupno zaposleno 5 državnih službenika. Oznaka organa 389, ukupno zavedenih predmeta od čega po klasivikacionim oznakama materije:
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
117 | 46 |
021 | 657 |
155 | 481 |
162 | 1084 |
163 | 678 |
164 | 249 |
2.MINISTARSTVO ZDRAVLjA
Sanitarna inspekcija – ukupno 5 zaposlenih sa sedištem u Kruševcu
– ukupno zavedenih 12721 predmeta
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
53 | 11215 |
512 | 1506 |
- MINISTARSTVO POLjOPRIVREDE, I ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE
3.1 UPRAVA ZA VETERINU Odeljenja za inspekcijske poslove Uprave za veterinu , Ukupno8 izvršilaca
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
323 | 2186 |
- Ukupno UPRAVA ZA ZA ZAŠTITU BILjA Odsek fitosanitarne inspekcije 6 (šest) izvršilaca.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
321 | 1432 |
- POLjOPRIVREDNA INSPEKCIJA Ukupno 4 izvšrilaca.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
320 | 527 |
- UPRAVA ZA ŠUMARSTVO-482 Ukupno 2 izvršilaca- šumarsko-lovna isnpektora
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
322 | 444 |
324 | 38 |
4. MINISTARTVO PRAVDE I DRŽAVNE UPRAVE–jedan izvršilac – upravni inspektor ukupno 175 predmeta
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
038 | 137 |
070 | 59 |
5. MINISTARSTVO PROSVETE, NAUKE I TEHNOLOŠKOG RAZVOJA
Školska uprava sa sedištem u Kruševcu, Ukupno 8 zaposlenih izvršilaca.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
614 | 151 |
Prosvetna inspekcija- prosvetni isnpektor
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
614 | 21 |
6. MINISTARSTVO TRGOVINE, TURIZMA I TELEKOMUNIKACIJA
TRŽIŠNA INSPEKCIJA Ukupno zaposlenih – 8 izvršilaca tržišnih inspektora.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
334 | 760 |
TURISTIČKA INSPEKCIJA -Ukupno 2 izvršilaca – turistička inspektora
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
332 | 87 |
Počev od 01. 01. 2020., zaključno sa 31. 12. 2020. godine u pisarnici Rasinskog upravnog okruga zavedeno je ukupno 21.620 predmeta. Od zavedenih predmeta u 2020. toj godini arhivirano je 6176 predmeta a ukupno je arhivirano (i predmeti iz prethodnih godina) 11363 predmeta, izvršena je ukupno 2137 dopuna predmeta. Pored navedenog daktilo biro Stručne službe izradio je (materijalizovao) ukupno 9.363 predmeta (izrada akata – rešenja, zapisnici, izveštaji…). Pored navedenog u Stručnoj službi, a za potrebe načelnika zavedeno je i obrađeno 72 predmeta sa klasifikacionom oznakom 00 i 01 – državni organi. Stručna služba je u prethodnom periodu pružala stručnu i tehničku pomoć u radu načelnika i Saveta rasinskog upravnog okruga ovde spada i izrada odgovarajućih akata u vezi sa pružanjem usluga od strane Okruga, izrada odgovarajućih pravilnika, izveštaja, nacrta kadrovskih planova U okviru materijalno – finansijskih poslova, kvantitativno u izveštajnom periodu, izrađeno je i realizovano 267 naloga za plaćanje sa preuzetom obavezom. Ekspedovano je 13419 pošiljki i izvršen prijem 3522.
Rad Stručne službe je shodno godišnjem Planu rada Upravnog inspektorata početkom novembra 2020 godine bio predmet nadzora upravnog inspektora ,konketno predmet nadzora bili su: primena Zakona o pečatu državnih i drugih organa (,,Službeni Glasnik RS“ br 101/07) i propisa o kancelarijskom poslovanju: Uredbe o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave (,,Službeni Glasnik RS“, br. 80/92, 45/16 i 98/16), Uputstva o o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave (,,Službeni Glasnik RS“ br. 10/93, 1493-ispr, 67/16 i 3/17) Sve mere naložene zapisnicima broj 038-038-126/20-02 i 038-038-127/20-02, izvrene su, što je i konstantovano u postupku kontrolnog nadzora.
Takođe, Stručna služba obezbeđuje sve uslove (i finansira trošak) koji omogućavaju nesmetan rad organizacionih jedinica sa sedištem u Okrugu. Počev, od materijala, obezbeđenja poštanskih (uključujući fiksnu telefoniju), energetskih, komunalnih, sve do prostornih uslova
Ekonomska
Klasifikacija |
O P I S | Planirana i utrošena sredstva
iz budžeta za 2020 |
411 | Plate i dodaci zaposlenih | 7100 7096 |
412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 1204 1.187 |
413 | Naknade u naturi | 8 8 |
414 | Socijalna davanja zaposlenima | 3 0 |
415 | Naknade za zaposlene | 302 255 |
416 | Jubilarne nagrade | 1 0 |
421 | Stalni troškovi | 2152 2148 |
422 | Troškovi putovanja | 16 2 |
423 | Usluge po ugovoru | 250 249 |
425 | Tekuće poporavke i održavanje | 184 183 |
426 | Materijal | 625 591 |
512 | Mašine i oprema | 2140 2139 |
482 | Porezi takse | 34 32 |
Materijalna opremljenost stručne službe je na zadovoljavajućem nivou..
Stručna služba ima izuzetan nivo saradnje sa Upravom za trezor ministarstva finansija i sa Službom za upravljanje kadrovima
II
Najznačajnije aktivosti u izveštajnom periodu
Pored redovnih aktivnosti predviđenih postojećim opštim aktima a u dosadašnjem tekstu nepomenutih u izveštajnom periodu planirani su i obavljeni sledeći redovni poslovi:
Obavljeno je redovno – godišnje vrednovanje rezultata rada zaposlenih službenika i nameštenika, te shodno izmenama Zakona utvrđeni su radni ciljevi organa i doneti drugi neophodni akti koji prethode vrednovanju ciljeva i kompetancija.. Inicirani su postupci nabavki pošto je prethodno donet Plan javnih nabavki za 2020. godinu. Izrađeni su: Plan rada Rasinskog okruga za 2020, godinu, Izveštaji o radu Službe i Saveta, izveštaj Povereniku za informacije od javnog značaja, izveštaj o sprovođenju Kodeksa ponašanja državnih službenika, kao i čitav niz pratećih pravilnika, mera, insrucija (Pravilnik o sprovođenju postupka javnih nabavki, Instrukcije za naknadu troškova za dolazak na rad i odlazak sa rada, Plan primene mera za sprečavanje pojave i širenja epidemije zarazne bolesti
. Sačinjen je finansijski plan za period 2021-23 godina kao i kadrovski plan. Služba, takođe obavlja poslove zaštite zdravlja na radu.
Izvršeno je: odabir i po dobijanju odgovarajućeg odobrenja, izlučivanje bezbrednog registraturstkog materijala Stručne službe i inspekcijskih službi nastalog u radu godine 2009. Materijal koji se trajno čuva, zapisnički je predat nadležnom arhivu.
Pružana je stručna i tehnička potpora načelniku Upravnog okruga i Savetu upravnog okruga (zapisnici, informacije za medije, protokol, izrada i ekspedovanje zaključaka).
U toku 2020. godine održano je ukupno redovnih kolegiju 12 kolegijuma sa rukovodiocima unutrašnjih organizacionih jedinica ministarstava ( o čemu su sačinjene odgovarajuće službene beleške). 1) Na kolegijumima su razmatrane tekuće i planirane aktivnosti inspekcijskih službi, kao i stepen realizacije periodičnih planova.. 2) Na sastancima je bilo reči o uslovima za rad i njihovom poboljšanju i problemima sa kojima se susreću izvršioci (pre svega u pogledu održavanja opreme, nedostatka bonova za gorivo, neregistrovanih i zastarelih službenih vozila) 3)Na kolegijumima, rukovodioci inspekcijskih službi izneli su čitav niz konkretnih predloga vezano za unapređenje uslova za rad, koordinaciju aktivnosti i zajednički rad dve ili više inspekcijskih službi, ali i poslova poverenih lokalnim samoupravama.
Održano je, do podnošenja izveštaja i 16 kolegijuma i sastanaka sa rukovodiocima inpsekcijskih službi (lokalnih samouprava i republičkih), sa temom koordinacije (nedeljno planiranje i izveštavanje) inspecijskih službi na vršenju koordinisanog nadzora definisanog Uputstvom i nalozima Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor a u cilju sprovođenja mera na sprečavanju širenja i suzbijanju zarazne bolesti Kovid-19. Takođe stručna služba je u izveštajnoj godini redovno dostavljala dnevne i nedeljne izveštaje Koordinacionoj komisiji, kao i sve tražene podatke na zahtev pomenutog tela.
Stručna služba pruža stručnu i tehničku potporu Okružnom štabu za vanredne situacije. U toku 2020. godine održano je ukupno 4 redovne sednice štaba i 10 vanrednih sednica . Sačinjena su odgovarajuća planska akta i izveštaji.
Stručna služba obavlja i poslove zaštite tajnih podataka u skladu sa zakonom i shodno tome obezbeđena je odgovarajuća oprema.
U pogledu ocenjivanja državnih službenika u 2020 godini, primenjen je model vrednovanja rezultata rada shodno izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima i nameštenicima.
Ostali poslovi sa kontinuiranim obavljanjem u izveštajnoj godini: planiranje izvršenja budžeta i kvota za izveštajni period, izrada odgovarajućih zahteva za promenu u aproprijaciji i promeni kvota, izrada zahteva za preuzimanje obaveza, zahteva za plaćanje i transfer sredstava, kontrola podataka za obračun plata zaposlenih; sastavljanje analiza, izveštaja i informacija; i; ažuriranje sajta i informatora Rasinskog upravnog okruga, čuvanje i izdavanje kancelarijskog i drugog potrošnog materijala i sitnog inventara; i poslovi umnožavanja materijala; tekuće održavanje poslovnog prostora i druge poslove od značaja za rad Upravnog okruga, dostavljanje izveštaja Centralnoj kadrovskoj evidenciji; rad u programu –registar zaposlenih pri Upravi za trezor.
Izvršena je nabavka, po prethodno pribavljenoh saglasnosti – zaključku Vlade Republike Srbije, novog službenog vozila za potrebe Rasinskog upravnog okruga. Nabavka je sprovedena i uspešno okončana shodno izmenama Zakona o javnim nabavkama u otvorenom postupku i posredstvom Portala javnih nabavki pri Kancelariji za javne nabavke.
Okrečene su sve prostorije koje koriste inspekcijske službe sa sedištem u Kruševcu.
Stručna služba pomenute poslove obavlja u zgradi koje je u vlasništvu grada Kruševca (ul. Balkanska 63), a odlukom skupštine grada je ustupljena Rasinskom upravnom okrugu na trajno korišćenje.
Stanje opremljenosti stručne službe je zadovoljavajuće. Broj zaposlenih izvršilaca u Stručnoj službi je optimalan.
Planirane aktivnosti: u 2021. toj godini planira se podizanje nivoa vršenja usluga Stručne službe, prvenstverno u domenu elektronske uprave i elektronske pisarnice.. U pogledu radova na održavanju objekta, planirana je adaptacije i renoviranje svih mokrih čvorova u zgradi u kojoj je smeštena Stručna i inspekcijske službe, u Kruševcu.
Planirane su aktivnosti na implementaciji sistema fiskalnog upravljanja i kontrole u Okrugu, počev od donošenja godišnjeg plana rada, specificiranja svih poslovnih aktivnosti do donošenja čitavog niza procedura u cilju standardizacije rada.
Pripremio
Šef Odseka za opšte poslove
DEJAN JOVAC
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
NAČELNIK
Branislav Vesić