РЕПУБЛИКА СРБИЈА
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
Број: 919-00-1/22-01
04.01.2021 год.
Крушевац
МИНИСТАРСТВО ДРЖАВНЕ УПРАВЕ И ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
ПРЕДМЕТ: Извештај о раду Стручне службе расинског управног округа за период од 01. 01. 2021. до 31.12. 2021. год
I
Број и структура запослених:
Број и структура запослених:
По прибављању сагласности Владе Републике Србије – закључкак број 110-3789/2019 од 18. 04. 2019. године начелник Расинског управног округа је донео Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Стручној служби Расинског управног округа. Дана 06. 05. 2019. службеници и намештеници су одговарајућим решењима распоређени на одговарајућа радна места.
Правилником о унутрашњем уређењу и систематизацији Расинског управног округа систематизовано је укупно 9 радних места:
– два радна места у звању саветника 2 (један државни службеник)
– једно радно место у звању референта 3 (три државна службеника)
– три радна места у IV врсти радних места намештеника 3 (три намештеника)
Систематизовано је и радно место начелника Расинског управног округа (статус функционера од ступања на снагу измена и допуна Закона о државној управи).
Називи радних места су: шеф Одсека за опште и заједничке послове, радно место за финансијско материјалне послове, радно место за канцеларијске послове (извршилачка радна места) и дактилограф-оператер (намештеничко радно место). Сви поменути део су унутрашње организационе јединице – Одсека за опште и заједничке послове. Актуелним актом административно – технички секретар и возач остали су изван Одсека (такође намештеници). Сва систематизована радна места су попуњена.
Стручна служба броји девет извршилаца. (заједно са начелником Расинског управног округа-радно место функционера).
Квалификациона структура запослених је: два лица са високом стручном спремом, два лица са вишом стручном спремом и остали запослени са средњом (по актуелном правилнику – систематизацији).
Стручном службом руководи начелник. Ову дужност од 31.12.2021. године, обавља диплoмирани економиста Иван Анђелић.
У извештајном периоду, у писарници Стручне службе Расинског управног округа – евидентирано је 34733 предмета (заведено у писарници Округа) и то:
ПРЕГЛЕД ИНСПЕКЦИЈСКИХ СЛУЖБИ И БРОЈА ЗАВЕДЕНИХ ПРЕДМЕТА ПРЕМА СЛУЖБАМА У 2021. ГОДИНИ
Стање на дан 31. 12. 2021. године
1. МИНИСТАРСТВО ЗА РАД, ЗАПОШЉАВАЊЕ, БОРАЧКА И СОЦИЈАЛНА ПИТАЊА – ИНСПЕКТОРАТ ЗА РАД, ОДЕЉЕЊЕ ИНСПЕКЦИЈЕ СА СЕДИШТЕМ У КРУШЕВЦУ
Одељење инспекције рада, Одељење инспекције рада, окружна подручна јединица са седиштем у Крушевцу, Укупно запослено 5 државних службеника. Ознака органа 389, укупно заведених предмета 3075 од чега по класивикационим ознакама материје:
Класификациона ознака |
Број предмета |
117 | 23 |
021 | 297 |
155 | 193 |
162 | 1137 |
163 | 802 |
164 | 623 |
2. МИНИСТАРСТВО ЗДРАВЉА
Санитарна инспекција- укупно 6 запослених са седиштем у Крушевцу
– укупно заведених 24184 предмета
Класификациона ознака |
Број предмета |
53 | 646 |
512 | 23523 |
3. МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ
3.1 УПРАВА ЗА ВЕТЕРИНУ Одељења за инспекцијске послове Управе за ветерину , Укупно 7 извршилаца. Предмета заведено укупно 3364.
Класификациона ознака |
Број предмета |
323 | 3364 |
3.2 Укупно УПРАВА ЗА ЗА ЗАШТИТУ БИЉА Одсек фитосанитарне инспекције 6 (шест) извршилаца. Укупно заведено 1462 предмета.
Класификациона ознака |
Број предмета |
321 | 1462 |
3.3 ПОЉОПРИВРЕДНА ИНСПЕКЦИЈА Укупно 3 извшрилаца. Укупно заведено 1014 предмета.
Класификациона ознака |
Број предмета |
320 | 1014 |
3.4 УПРАВА ЗА ШУМАРСТВО-388 Укупно 2 извршилаца- шумарско-ловна иснпектора
Класификациона ознака |
Број предмета |
322 | 358 |
324 | 30 |
4. МИНИСТАРТВО ПРАВДЕ И ДРЖАВНЕ УПРАВЕ– Укупно 157 предмета -један извршилац – управни инспектор
Класификациона ознака |
Број предмета |
038 и 070 | 157 |
5. МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА
Школска управа са седиштем у Крушевцу, Укупно 8 запослених извршилаца. 273 предмета
Класификациона ознака |
Број предмета |
614 | 239 |
6. Просветна инспекција- просветни иснпектор 1 извршилац 31 предмета.
Класификациона ознака |
Број предмета |
614 | 31 |
7. МИНИСТАРСТВО ТРГОВИНЕ, ТУРИЗМА И ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈА
ТРЖИШНА ИНСПЕКЦИЈА Укупно запослених – 6 извршилаца тржишних инспектора. Укупно 817 предмета.
Класификациона ознака |
Број предмета |
334 | 817 |
8. ТУРИСТИЧКА ИНСПЕКЦИЈА -Укупно 1 извршилац – туристички инспектор- 2 предмет.
Класификациона ознака | Број предмета |
332 | 2 |
Почев од 01. 01. 2021., закључно са 31. 12. 2021. године у писарници Расинског управног округа заведено је укупно 34733 предмета. Од заведених предмета у 2021. тој години архивирано је 16895 предмета а укупно је архивирано (и предмети из претходних година) 28182 предмета, извршена је укупно 2123 допуна предмета. Поред наведеног дактило биро Стручне службе израдио је (материјализовао) укупно 24.125 предмета (израда аката – решења, записници, извештаји…). Поред наведеног у Стручној служби, а за потребе начелника заведено је и обрађено 101 предмета са класификационом ознаком 00 и 01 – државни органи. Стручна служба је у претходном периоду пружала стручну и техничку помоћ у раду начелника и Савета расинског управног округа овде спада и израда одговарајућих аката у вези са пружањем услуга од стране Округа, израда одговарајућих правилника, извештаја, нацрта кадровских планова У оквиру материјално – финансијских послова, квантитативно у извештајном периоду, израђено је и реализовано 379 налога за плаћање са преузетом обавезом. Експедовано је 7022 пошиљки и извршен пријем 3784.
Рад Стручне службе је сходно годишњем Плану рада Управног инспектората у 2021 години био предмет надзора управног инспектора ,конкетно предмет надзора били су: примена прописа којима се уређују права и дужности државних службеника и намештеник и примена прописа којима је уређен слободан приступ информацијама од јавног значаја. Записницима нису налагане мере, нити установљени прописи у поменутим областима рада.
Такође, Стручна служба обезбеђује све услове (и финансира трошак) који омогућавају несметан рад организационих јединица са седиштем у Округу. Почев, од материјала, обезбеђења поштанских (укључујући фиксну телефонију), енергетских, комуналних, све до просторних услова.
Економска
Класификација |
О П И С | Планирана и утрошена средства
из буџета за 2021 |
411 | Плате и додаци запослених | 7558 7555 |
412 | Социјални доприноси на терет послодавца | 1261 1258 |
413 | Накнаде у натури | 8 8 |
414 | Социјална давања запосленима | 256 245 |
415 | Накнаде за запослене | 335 327 |
416 | Јубиларне награде | 161 159 |
421 | Стални трошкови | 2870 2869 |
422 | Трошкови путовања | 30 0 |
423 | Услуге по уговору | 470 467 |
425 | Текуће попоравке и одржавање | 510 505 |
426 | Материјал | 1303 1299 |
512 | Машине и опрема | 150 149 |
482 | Порези таксе | 15 13 |
Материјална опремљеност стручне службе је на задовољавајућем нивоу.
Стручна служба има изузетан ниво сарадње са Управом за трезор министарства финансија и са Службом за управљање кадровима.
II
Најзначајније активости у извештајном периоду
Поред редовних активности предвиђених постојећим општим актима а у досадашњем тексту непоменутих у извештајном периоду планирани су и обављени следећи редовни послови:
Обављено је редовно – годишње вредновање резултата рада запослених службеника и намештеника, те сходно изменама Закона утврђени су радни циљеви органа и донети други неопходни акти који претходе вредновању циљева и компетанција.. Иницирани су поступци набавки пошто је претходно донет План јавних набавки за 2021. годину. Израђени су: План рада Расинског округа за 2021, годину, Извештаји о раду Службе и Савета, , извештај о спровођењу Кодекса понашања државних службеника, као и читав низ пратећих правилника, мера, инструкција.
Сачињен је финансијски план за период 2022-24 година као и кадровски план. Служба, такође обавља послове заштите здравља на раду.
Извршено је: одабир и по добијању одговарајућег одобрења, излучивање безвредног регистратурстког материјала Стручне службе и инспекцијских служби насталог у раду године 2010. Материјал који се трајно чува, записнички је предат надлежном архиву. Предата је и оверена фотокопија архивске књиге сходно новим Законским правилима.
Пружана је стручна и техничка потпора начелнику Управног округа и Савету управног округа (записници, информације за медије, протокол, израда и експедовање закључака).
У току 2021. године одржано је укупно редовних 11колегијума колегијума са руководиоцима унутрашњих организационих јединица министарстава ( о чему су сачињене одговарајуће службене белешке). 1) На колегијумима су разматране текуће и планиране активности инспекцијских служби, као и степен реализације периодичних планова.. 2) На састанцима је било речи о условима за рад и њиховом побољшању и проблемима са којима се сусрећу извршиоци (пре свега у погледу одржавања опреме, недостатка бонова за гориво, нерегистрованих и застарелих службених возила) 3)На колегијумима, руководиоци инспекцијских служби изнели су читав низ конкретних предлога везано за унапређење услова за рад, координацију активности и заједнички рад две или више инспекцијских служби, али и послова поверених локалним самоуправама.
Одржано је, до подношења извештаја и 28 колегијума и састанака са руководиоцима инпсекцијских служби (локалних самоуправа и републичких), са темом координације (недељно планирање и извештавање) инспецијских служби на вршењу координисаног надзора дефинисаног Упутством и налозима Координационе комисије за инспекцијски надзор а у циљу спровођења мера на спречавању ширења и сузбијању заразне болести Ковид-19. Такође стручна служба је у извештајној години редовно достављала дневне извештаје Координационој комисији, као и све тражене податке на захтев поменутог тела.
Стручна служба пружа стручну и техничку потпору Окружном штабу за ванредне ситуације. У току 2021. године одржано је укупно 3 редовне седнице. Сачињена су одговарајућа планска акта и извештаји.
Стручна служба обавља и послове заштите тајних података у складу са законом и сходно томе обезбеђена је одговарајућа опрема.
У погледу оцењивања државних службеника у 2021 години, примењен је модел вредновања резултата рада сходно изменама и допунама Закона о државним службеницима и намештеницима.
Остали послови са континуираним обављањем у извештајној години: планирање извршења буџета и квота за извештајни период, израда одговарајућих захтева за промену у апропријацији и промени квота, израда захтева за преузимање обавеза, захтева за плаћање и трансфер средстава, контрола података за обрачун плата запослених; састављање анализа, извештаја и информација; и; ажурирање сајта и информатора Расинског управног округа, чување и издавање канцеларијског и другог потрошног материјала и ситног инвентара; и послови умножавања материјала; текуће одржавање пословног простора и друге послове од значаја за рад Управног округа, достављање извештаја Централној кадровској евиденцији; рад у програму –регистар запослених при Управи за трезор. Извшрене су обуке запослебних у организацији Агенције за спречавање корупције и обуке за рад у систему Искра (портал за обрачун зарада) у организацији министарства финансија.
Извршена је набавка, два лап топ рачунара по техничким спецификацијама министарства финансија за потребе рада запослених у систему ,,Искра,,. Уведени су и општички телефонски интернет каблови (спрат који користе инспектори). Извршена је адаптација приземља објекта – седишта Расинског управног округа (замена улазних врата на главном улазу, постављање рефлектора на предњем и задњем улазу, сређивање прилаза (бехатон коцке) на главном улазу, замена и постављање нових јарбола.
Стручна служба поменуте послове обавља у згради које је у власништву града Крушевца (ул. Балканска 63), а одлуком скупштине града је уступљена Расинском управном округу на трајно коришћење.
Стање опремљености стручне службе је задовољавајуће. Број запослених извршилаца у Стручној служби је оптималан.
Планиране активности: у 2021. тој години планира се подизање нивоа вршења услуга Стручне службе, првенстверно у домену електронске управе и електронске писарнице.. У погледу радова на одржавању објекта, планирана је адаптације и реновирање једног мокрог чвора у згради у којој је смештена Стручна и инспекцијске службе, у Крушевцу, кречење дела пословног простора.
Планиране су активности на имплементацији система фискалног управљања и контроле у Округу, почев од доношења годишњег плана рада, специфицирања свих пословних активности до доношења читавог низа процедура у циљу стандардизације рада.
Коначно Стручна служба кроз праћење и примену прописа, непрестано усавршавање запослених планира да адекватно пропрати и примени све очекиване измене општих аката (увођење новог апликативног софтвера за обрачун зарада -Искра, прилагођавање постојећег правилника о организацији и систематизацији радиних места у Стручној служби сходно извршеним и најављеним изменама општих аката ,увођење елемената електронске писарнице, све у складу са захтевима министарства. Посебна пажња биће посвећена обукама у организацији Академије за јавну управу које имају за циљ унапређења компетенција запослених.
Припремио
Шеф Одсека за опште послове
Дејан Јовац
РАСИНСКИ УПРАВНИ ОКРУГ
НАЧЕЛНИК
Иван Анђелић