REPUBLIKA SRBIJA
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
Broj: 919-00-1/22-01
04.01.2021 god.
Kruševac
MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE
PREDMET: Izveštaj o radu Stručne službe rasinskog upravnog okruga za period od 01. 01. 2021. do 31.12. 2021. god
I
Broj i struktura zaposlenih:
Broj i struktura zaposlenih:
Po pribavljanju saglasnosti Vlade Republike Srbije – zaključkak broj 110-3789/2019 od 18. 04. 2019. godine načelnik Rasinskog upravnog okruga je doneo Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi Rasinskog upravnog okruga. Dana 06. 05. 2019. službenici i nameštenici su odgovarajućim rešenjima raspoređeni na odgovarajuća radna mesta.
Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Rasinskog upravnog okruga sistematizovano je ukupno 9 radnih mesta:
– dva radna mesta u zvanju savetnika 2 (jedan državni službenik)
– jedno radno mesto u zvanju referenta 3 (tri državna službenika)
– tri radna mesta u IV vrsti radnih mesta nameštenika 3 (tri nameštenika)
Sistematizovano je i radno mesto načelnika Rasinskog upravnog okruga (status funkcionera od stupanja na snagu izmena i dopuna Zakona o državnoj upravi).
Nazivi radnih mesta su: šef Odseka za opšte i zajedničke poslove, radno mesto za finansijsko materijalne poslove, radno mesto za kancelarijske poslove (izvršilačka radna mesta) i daktilograf-operater (namešteničko radno mesto). Svi pomenuti deo su unutrašnje organizacione jedinice – Odseka za opšte i zajedničke poslove. Aktuelnim aktom administrativno – tehnički sekretar i vozač ostali su izvan Odseka (takođe nameštenici). Sva sistematizovana radna mesta su popunjena.
Stručna služba broji devet izvršilaca. (zajedno sa načelnikom Rasinskog upravnog okruga-radno mesto funkcionera).
Kvalifikaciona struktura zaposlenih je: dva lica sa visokom stručnom spremom, dva lica sa višom stručnom spremom i ostali zaposleni sa srednjom (po aktuelnom pravilniku – sistematizaciji).
Stručnom službom rukovodi načelnik. Ovu dužnost od 31.12.2021. godine, obavlja diplomirani ekonomista Ivan Anđelić.
U izveštajnom periodu, u pisarnici Stručne službe Rasinskog upravnog okruga – evidentirano je 34733 predmeta (zavedeno u pisarnici Okruga) i to:
PREGLED INSPEKCIJSKIH SLUŽBI I BROJA ZAVEDENIH PREDMETA PREMA SLUŽBAMA U 2021. GODINI
Stanje na dan 31. 12. 2021. godine
1. MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLjAVANjE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANjA – INSPEKTORAT ZA RAD, ODELjENjE INSPEKCIJE SA SEDIŠTEM U KRUŠEVCU
Odeljenje inspekcije rada, Odeljenje inspekcije rada, okružna područna jedinica sa sedištem u Kruševcu, Ukupno zaposleno 5 državnih službenika. Oznaka organa 389, ukupno zavedenih predmeta 3075 od čega po klasivikacionim oznakama materije:
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
117 | 23 |
021 | 297 |
155 | 193 |
162 | 1137 |
163 | 802 |
164 | 623 |
2. MINISTARSTVO ZDRAVLjA
Sanitarna inspekcija- ukupno 6 zaposlenih sa sedištem u Kruševcu
– ukupno zavedenih 24184 predmeta
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
53 | 646 |
512 | 23523 |
3. MINISTARSTVO POLjOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODOPRIVREDE
3.1 UPRAVA ZA VETERINU Odeljenja za inspekcijske poslove Uprave za veterinu , Ukupno 7 izvršilaca. Predmeta zavedeno ukupno 3364.
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
323 | 3364 |
3.2 Ukupno UPRAVA ZA ZA ZAŠTITU BILjA Odsek fitosanitarne inspekcije 6 (šest) izvršilaca. Ukupno zavedeno 1462 predmeta.
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
321 | 1462 |
3.3 POLjOPRIVREDNA INSPEKCIJA Ukupno 3 izvšrilaca. Ukupno zavedeno 1014 predmeta.
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
320 | 1014 |
3.4 UPRAVA ZA ŠUMARSTVO-388 Ukupno 2 izvršilaca- šumarsko-lovna isnpektora
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
322 | 358 |
324 | 30 |
4. MINISTARTVO PRAVDE I DRŽAVNE UPRAVE– Ukupno 157 predmeta -jedan izvršilac – upravni inspektor
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
038 i 070 | 157 |
5. MINISTARSTVO PROSVETE, NAUKE I TEHNOLOŠKOG RAZVOJA
Školska uprava sa sedištem u Kruševcu, Ukupno 8 zaposlenih izvršilaca. 273 predmeta
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
614 | 239 |
6. Prosvetna inspekcija- prosvetni isnpektor 1 izvršilac 31 predmeta.
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
614 | 31 |
7. MINISTARSTVO TRGOVINE, TURIZMA I TELEKOMUNIKACIJA
TRŽIŠNA INSPEKCIJA Ukupno zaposlenih – 6 izvršilaca tržišnih inspektora. Ukupno 817 predmeta.
Klasifikaciona oznaka |
Broj predmeta |
334 | 817 |
8. TURISTIČKA INSPEKCIJA -Ukupno 1 izvršilac – turistički inspektor- 2 predmet.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
332 | 2 |
Počev od 01. 01. 2021., zaključno sa 31. 12. 2021. godine u pisarnici Rasinskog upravnog okruga zavedeno je ukupno 34733 predmeta. Od zavedenih predmeta u 2021. toj godini arhivirano je 16895 predmeta a ukupno je arhivirano (i predmeti iz prethodnih godina) 28182 predmeta, izvršena je ukupno 2123 dopuna predmeta. Pored navedenog daktilo biro Stručne službe izradio je (materijalizovao) ukupno 24.125 predmeta (izrada akata – rešenja, zapisnici, izveštaji…). Pored navedenog u Stručnoj službi, a za potrebe načelnika zavedeno je i obrađeno 101 predmeta sa klasifikacionom oznakom 00 i 01 – državni organi. Stručna služba je u prethodnom periodu pružala stručnu i tehničku pomoć u radu načelnika i Saveta rasinskog upravnog okruga ovde spada i izrada odgovarajućih akata u vezi sa pružanjem usluga od strane Okruga, izrada odgovarajućih pravilnika, izveštaja, nacrta kadrovskih planova U okviru materijalno – finansijskih poslova, kvantitativno u izveštajnom periodu, izrađeno je i realizovano 379 naloga za plaćanje sa preuzetom obavezom. Ekspedovano je 7022 pošiljki i izvršen prijem 3784.
Rad Stručne službe je shodno godišnjem Planu rada Upravnog inspektorata u 2021 godini bio predmet nadzora upravnog inspektora ,konketno predmet nadzora bili su: primena propisa kojima se uređuju prava i dužnosti državnih službenika i nameštenik i primena propisa kojima je uređen slobodan pristup informacijama od javnog značaja. Zapisnicima nisu nalagane mere, niti ustanovljeni propisi u pomenutim oblastima rada.
Takođe, Stručna služba obezbeđuje sve uslove (i finansira trošak) koji omogućavaju nesmetan rad organizacionih jedinica sa sedištem u Okrugu. Počev, od materijala, obezbeđenja poštanskih (uključujući fiksnu telefoniju), energetskih, komunalnih, sve do prostornih uslova.
Ekonomska
Klasifikacija |
O P I S | Planirana i utrošena sredstva
iz budžeta za 2021 |
411 | Plate i dodaci zaposlenih | 7558 7555 |
412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 1261 1258 |
413 | Naknade u naturi | 8 8 |
414 | Socijalna davanja zaposlenima | 256 245 |
415 | Naknade za zaposlene | 335 327 |
416 | Jubilarne nagrade | 161 159 |
421 | Stalni troškovi | 2870 2869 |
422 | Troškovi putovanja | 30 0 |
423 | Usluge po ugovoru | 470 467 |
425 | Tekuće poporavke i održavanje | 510 505 |
426 | Materijal | 1303 1299 |
512 | Mašine i oprema | 150 149 |
482 | Porezi takse | 15 13 |
Materijalna opremljenost stručne službe je na zadovoljavajućem nivou.
Stručna služba ima izuzetan nivo saradnje sa Upravom za trezor ministarstva finansija i sa Službom za upravljanje kadrovima.
II
Najznačajnije aktivosti u izveštajnom periodu
Pored redovnih aktivnosti predviđenih postojećim opštim aktima a u dosadašnjem tekstu nepomenutih u izveštajnom periodu planirani su i obavljeni sledeći redovni poslovi:
Obavljeno je redovno – godišnje vrednovanje rezultata rada zaposlenih službenika i nameštenika, te shodno izmenama Zakona utvrđeni su radni ciljevi organa i doneti drugi neophodni akti koji prethode vrednovanju ciljeva i kompetancija.. Inicirani su postupci nabavki pošto je prethodno donet Plan javnih nabavki za 2021. godinu. Izrađeni su: Plan rada Rasinskog okruga za 2021, godinu, Izveštaji o radu Službe i Saveta, , izveštaj o sprovođenju Kodeksa ponašanja državnih službenika, kao i čitav niz pratećih pravilnika, mera, instrukcija.
Sačinjen je finansijski plan za period 2022-24 godina kao i kadrovski plan. Služba, takođe obavlja poslove zaštite zdravlja na radu.
Izvršeno je: odabir i po dobijanju odgovarajućeg odobrenja, izlučivanje bezvrednog registraturstkog materijala Stručne službe i inspekcijskih službi nastalog u radu godine 2010. Materijal koji se trajno čuva, zapisnički je predat nadležnom arhivu. Predata je i overena fotokopija arhivske knjige shodno novim Zakonskim pravilima.
Pružana je stručna i tehnička potpora načelniku Upravnog okruga i Savetu upravnog okruga (zapisnici, informacije za medije, protokol, izrada i ekspedovanje zaključaka).
U toku 2021. godine održano je ukupno redovnih 11kolegijuma kolegijuma sa rukovodiocima unutrašnjih organizacionih jedinica ministarstava ( o čemu su sačinjene odgovarajuće službene beleške). 1) Na kolegijumima su razmatrane tekuće i planirane aktivnosti inspekcijskih službi, kao i stepen realizacije periodičnih planova.. 2) Na sastancima je bilo reči o uslovima za rad i njihovom poboljšanju i problemima sa kojima se susreću izvršioci (pre svega u pogledu održavanja opreme, nedostatka bonova za gorivo, neregistrovanih i zastarelih službenih vozila) 3)Na kolegijumima, rukovodioci inspekcijskih službi izneli su čitav niz konkretnih predloga vezano za unapređenje uslova za rad, koordinaciju aktivnosti i zajednički rad dve ili više inspekcijskih službi, ali i poslova poverenih lokalnim samoupravama.
Održano je, do podnošenja izveštaja i 28 kolegijuma i sastanaka sa rukovodiocima inpsekcijskih službi (lokalnih samouprava i republičkih), sa temom koordinacije (nedeljno planiranje i izveštavanje) inspecijskih službi na vršenju koordinisanog nadzora definisanog Uputstvom i nalozima Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor a u cilju sprovođenja mera na sprečavanju širenja i suzbijanju zarazne bolesti Kovid-19. Takođe stručna služba je u izveštajnoj godini redovno dostavljala dnevne izveštaje Koordinacionoj komisiji, kao i sve tražene podatke na zahtev pomenutog tela.
Stručna služba pruža stručnu i tehničku potporu Okružnom štabu za vanredne situacije. U toku 2021. godine održano je ukupno 3 redovne sednice. Sačinjena su odgovarajuća planska akta i izveštaji.
Stručna služba obavlja i poslove zaštite tajnih podataka u skladu sa zakonom i shodno tome obezbeđena je odgovarajuća oprema.
U pogledu ocenjivanja državnih službenika u 2021 godini, primenjen je model vrednovanja rezultata rada shodno izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima i nameštenicima.
Ostali poslovi sa kontinuiranim obavljanjem u izveštajnoj godini: planiranje izvršenja budžeta i kvota za izveštajni period, izrada odgovarajućih zahteva za promenu u aproprijaciji i promeni kvota, izrada zahteva za preuzimanje obaveza, zahteva za plaćanje i transfer sredstava, kontrola podataka za obračun plata zaposlenih; sastavljanje analiza, izveštaja i informacija; i; ažuriranje sajta i informatora Rasinskog upravnog okruga, čuvanje i izdavanje kancelarijskog i drugog potrošnog materijala i sitnog inventara; i poslovi umnožavanja materijala; tekuće održavanje poslovnog prostora i druge poslove od značaja za rad Upravnog okruga, dostavljanje izveštaja Centralnoj kadrovskoj evidenciji; rad u programu –registar zaposlenih pri Upravi za trezor. Izvšrene su obuke zaposlebnih u organizaciji Agencije za sprečavanje korupcije i obuke za rad u sistemu Iskra (portal za obračun zarada) u organizaciji ministarstva finansija.
Izvršena je nabavka, dva lap top računara po tehničkim specifikacijama ministarstva finansija za potrebe rada zaposlenih u sistemu ,,Iskra,,. Uvedeni su i opštički telefonski internet kablovi (sprat koji koriste inspektori). Izvršena je adaptacija prizemlja objekta – sedišta Rasinskog upravnog okruga (zamena ulaznih vrata na glavnom ulazu, postavljanje reflektora na prednjem i zadnjem ulazu, sređivanje prilaza (behaton kocke) na glavnom ulazu, zamena i postavljanje novih jarbola.
Stručna služba pomenute poslove obavlja u zgradi koje je u vlasništvu grada Kruševca (ul. Balkanska 63), a odlukom skupštine grada je ustupljena Rasinskom upravnom okrugu na trajno korišćenje.
Stanje opremljenosti stručne službe je zadovoljavajuće. Broj zaposlenih izvršilaca u Stručnoj službi je optimalan.
Planirane aktivnosti: u 2021. toj godini planira se podizanje nivoa vršenja usluga Stručne službe, prvenstverno u domenu elektronske uprave i elektronske pisarnice.. U pogledu radova na održavanju objekta, planirana je adaptacije i renoviranje jednog mokrog čvora u zgradi u kojoj je smeštena Stručna i inspekcijske službe, u Kruševcu, krečenje dela poslovnog prostora.
Planirane su aktivnosti na implementaciji sistema fiskalnog upravljanja i kontrole u Okrugu, počev od donošenja godišnjeg plana rada, specificiranja svih poslovnih aktivnosti do donošenja čitavog niza procedura u cilju standardizacije rada.
Konačno Stručna služba kroz praćenje i primenu propisa, neprestano usavršavanje zaposlenih planira da adekvatno proprati i primeni sve očekivane izmene opštih akata (uvođenje novog aplikativnog softvera za obračun zarada -Iskra, prilagođavanje postojećeg pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radinih mesta u Stručnoj službi shodno izvršenim i najavljenim izmenama opštih akata ,uvođenje elemenata elektronske pisarnice, sve u skladu sa zahtevima ministarstva. Posebna pažnja biće posvećena obukama u organizaciji Akademije za javnu upravu koje imaju za cilj unapređenja kompetencija zaposlenih.
Pripremio
Šef Odseka za opšte poslove
Dejan Jovac
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
NAČELNIK
Ivan Anđelić