REPUBLIKA SRBIJA
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
Broj: 000017898 2024 41120 000 000 051 001
05.01.2023 god.
Kruševac
MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE
PREDMET: Izveštaj o radu Stručne službe rasinskog upravnog okruga za period od 01. 01. 2023. do 31.12. 2023. godine
I Broj i struktura zaposlenih:
Broj i struktura zaposlenih:
Po pribavljanju saglasnosti Vlade Republike Srbije – zaključkak broj 110-3789/2019 od 18. 04. 2019. godine načelnik Rasinskog upravnog okruga je doneo Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi Rasinskog upravnog okruga. Dana 06. 05. 2019. službenici i nameštenici su odgovarajućim rešenjima raspoređeni na odgovarajuća radna mesta.
Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Rasinskog upravnog okruga sistematizovano je ukupno 9 radnih mesta:
- dva radna mesta u zvanju savetnika 2 (jedan državni službenik)
- jedno radno mesto u zvanju referenta 3 (tri državna službenika)
- tri radna mesta u IV vrsti radnih mesta nameštenika 3 (tri nameštenika)
Sistematizovano je i radno mesto načelnika Rasinskog upravnog okruga (status funkcionera od stupanja na snagu izmena i dopuna Zakona o državnoj upravi).
Nazivi radnih mesta su: šef Odseka za opšte i zajedničke poslove, radno mesto za finansijsko materijalne poslove, radno mesto za kancelarijske poslove (izvršilačka radna mesta) i daktilograf-operater (namešteničko radno mesto). Svi pomenuti deo su unutrašnje organizacione jedinice – Odseka za opšte i zajedničke poslove. Aktuelnim aktom administrativno – tehnički sekretar i vozač ostali su izvan Odseka (takođe nameštenici). Sva sistematizovana radna mesta su popunjena.
Stručna služba broji devet izvršilaca (zajedno sa načelnikom Rasinskog upravnog okruga – radno mesto funkcionera).
Kvalifikaciona struktura zaposlenih je: dva lica sa visokom stručnom spremom, dva lica sa višom stručnom spremom i ostali zaposleni sa srednjom (po aktuelnom pravilniku – sistematizaciji).
Stručnom službom rukovodi načelnik. Ovu dužnost od 31.12.2021. godine, obavlja diplomirani ekonomista Ivan Anđelić.
U izveštajnom periodu, u pisarnici Stručne službe Rasinskog upravnog okruga – evidentirano je 10880 predmeta (zavedeno u pisarnici Okruga) i to:
PREGLED INSPEKCIJSKIH SLUŽBI I BROJA ZAVEDENIH PREDMETA PREMA SLUŽBAMA U 2022 GODINI
Stanje na dan 31. 12. 2023. godine
1.MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLjAVANjE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANjA – INSPEKTORAT ZA RAD, ODELjENjE INSPEKCIJE SA SEDIŠTEM U KRUŠEVCU
Odeljenje inspekcije rada, Odeljenje inspekcije rada, okružna područna jedinica sa sedištem u Kruševcu, Ukupno zaposleno 5 državnih službenika. Oznaka organa 389, ukupno zavedenih predmeta 3086 od čega po klasivikacionim oznakama materije:
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
117 | 32 |
021 | 669 |
155 | 246 |
162 | 1196 |
163 | 734 |
164 | 201 |
2. MINISTARSTVO ZDRAVLjA
Sanitarna inspekcija- ukupno 5 zaposlenih sa sedištem u Kruševcu.
– ukupno zavedenih 1587 predmeta
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
53 | 1233 |
512 | 354 |
3. MINISTARSTVO POLjOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODOPRIVREDE
3.1 UPRAVA ZA VETERINU Odeljenja za inspekcijske poslove Uprave za veterinu, ukupno 7 izvršilaca. Predmeta zavedeno ukupno 2389.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
323 | 2389 |
3.2 Ukupno UPRAVA ZA ZA ZAŠTITU BILjA Odsek fitosanitarne inspekcije 6 (šest) izvršilaca. Ukupno zavedeno 1694 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
321 | 1694 |
3.3 POLjOPRIVREDNA INSPEKCIJA Ukupno 3 izvšrilaca. Ukupno zavedeno 635 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
320 | 635 |
3.4 UPRAVA ZA ŠUMARSTVO – Ukupno 2 izvršilaca- šumarsko-lovna isnpektora. Ukupno zavedeno 446 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
322 | 364 |
324 | 82 |
4. MINISTARTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE – Ukupno 53 predmeta – jedan izvršilac – upravni inspektor
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
038 i 070 | 53 |
5. MINISTARSTVO PROSVETE
Školska uprava sa sedištem u Kruševcu, Ukupno 8 zaposlenih izvršilaca. Ukupno 283 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
614 07 | 216 |
03 | 43 |
Prosvetna inspekcija- prosvetni isnpektor 1 izvršilac ukupno 23 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
614 | 23 |
6. MINISTARSTVO SPOLjNE I UNUTRAŠNjE TRGOVINE
TRŽIŠNA INSPEKCIJA Ukupno zaposlenih – 6 izvršilaca tržišnih inspektora. Ukupno 391 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
334 | 391 |
7. MINISTARSTVO TURIZMA I OMLADINE
TURISTIČKA INSPEKCIJA – Ukupno 1 izvršilac – turistički inspektor. Ukupno je zavedeno 202 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
332 | 202 |
8. MINISTARSTVO GRAĐEVINARSTVA, SAOBRAĆAJA I INFRASTRUKTURE – Ukupno 1 izvršilac, ukupno zavedeno 58 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
347 | 58 |
Počev od 01. 01. 2023., zaključno sa 31. 12. 2023. godine u pisarnici Rasinskog upravnog okruga zavedeno je ukupno 10880 predmeta. Od zavedenih predmeta u 2023. toj godini arhivirano je 4992 predmeta, izvršena je ukupno 2645 dopuna predmeta. Pored navedenog daktilo biro Stručne službe izradio je (materijalizovao) ukupno 9.024 predmeta (izrada akata – rešenja, zapisnici, izveštaji…). Pored navedenog u Stručnoj službi, a za potrebe načelnika zavedeno je i obrađeno 80 predmeta sa klasifikacionom oznakom 00 i 01 – državni organi. Stručna služba je u prethodnom periodu pružala stručnu i tehničku pomoć u radu načelnika i Saveta rasinskog upravnog okruga ovde spada i izrada odgovarajućih akata u vezi sa pružanjem usluga od strane Okruga, izrada odgovarajućih pravilnika, izveštaja, nacrta kadrovskih planova U okviru materijalno – finansijskih poslova, kvantitativno u izveštajnom periodu, izrađeno je i realizovano 389 naloga za plaćanje sa preuzetom obavezom. Ekspedovano je 4568 pošiljki i izvršen prijem 3875.
Takođe, Stručna služba obezbeđuje sve uslove (i finansira trošak) koji omogućavaju nesmetan rad organizacionih jedinica sa sedištem u Okrugu. Počev, od materijala, obezbeđenja poštanskih (uključujući fiksnu telefoniju), energetskih, komunalnih, sve do prostornih uslova.
PREGLED IZVRŠENjA BUDžETA ZA 2023.godinu
Materijalna opremljenost stručne službe je na zadovoljavajućem nivou. Stručna služba ima izuzetan nivo saradnje sa Upravom za trezor ministarstva finansija i sa Službom za upravljanje kadrovima.
Ekonomska
Klasifikacija |
O P I S | Planirana i utrošena sredstva iz budžeta za 2023 |
411 | Plate i dodaci zaposlenih | 9521 9517 |
412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 1444 1442 |
413 | Naknade u naturi | 16 16 |
414 | Socijalna davanja zaposlenima | 77 76 |
415 | Naknade za zaposlene | 502 493 |
416 | Jubilarne nagrade | 150 118 |
421 | Stalni troškovi | 3420 3314 |
422 | Troškovi putovanja | 91 12 |
423 | Usluge po ugovoru | 610 607 |
425 | Tekuće poporavke i održavanje | 830 829 |
426 | Materijal | 1432 1431 |
512 | Mašine i oprema | 100 98 |
482 | Porezi takse | 20 17 |
.
II
Najznačajnije aktivosti u izveštajnom periodu
Pored redovnih aktivnosti predviđenih postojećim opštim aktima a u dosadašnjem tekstu nepomenutih u izveštajnom periodu planirani su i obavljeni sledeći redovni poslovi:
Obavljeno je redovno – godišnje vrednovanje rezultata rada zaposlenih službenika i nameštenika, te shodno izmenama Zakona utvrđeni su radni ciljevi organa i doneti drugi neophodni akti koji prethode vrednovanju ciljeva i kompetancija.. Inicirani su postupci nabavki pošto je prethodno donet Plan javnih nabavki za 2023. godinu. Izrađeni su: Plan rada Rasinskog okruga za 2023, godinu, Izveštaji o radu Službe i Saveta, , izveštaj o sprovođenju Kodeksa ponašanja državnih službenika,Plan zaštite od rizika povrede Rodne ravnopravnosti sa odgovarajućim izveštajem, kao i čitav niz pratećih pravilnika, mera, instrukcija. Zaključeni su i prvi pojedinačni ugovori u prvoj godini implementacije Centralizovanih javnih nabavki.
Sačinjen je finansijski plan za period 2024-26 godina kao i kadrovski plan. Služba, takođe obavlja poslove zaštite zdravlja na radu.
Izvršeno je: odabir i po dobijanju odgovarajućeg odobrenja, izlučivanje bezvrednog registraturstkog materijala Stručne službe i inspekcijskih službi nastalog u radu godine 2012. Materijal koji se trajno čuva, zapisnički je predat nadležnom arhivu. Predata je i overena fotokopija arhivske knjige shodno novim Zakonskim pravilima (takođe, i u elektronskom obliku).
Pružana je stručna i tehnička potpora načelniku Upravnog okruga i Savetu upravnog okruga (zapisnici, informacije za medije, protokol, izrada i ekspedovanje zaključaka).
U toku 2023. godine održano je ukupno redovnih 8 kolegijuma kolegijuma sa rukovodiocima unutrašnjih organizacionih jedinica ministarstava ( o čemu su sačinjene odgovarajuće službene beleške). 1) Na kolegijumima su razmatrane tekuće i planirane aktivnosti inspekcijskih službi, kao i stepen realizacije periodičnih planova.. 2) Na sastancima je bilo reči o uslovima za rad i njihovom poboljšanju i problemima sa kojima se susreću izvršioci (pre svega u pogledu održavanja opreme, neregistrovanih i zastarelih službenih vozila) 3)Na kolegijumima, rukovodioci inspekcijskih službi izneli su čitav niz konkretnih predloga vezano za unapređenje uslova za rad, koordinaciju aktivnosti i zajednički rad dve ili više inspekcijskih službi, ali i poslova poverenih lokalnim samoupravama.
Stručna služba pruža stručnu i tehničku potporu Okružnom štabu za vanredne situacije. U toku 2023. godine održano je ukupno 3 redovne sednice. Sačinjena su odgovarajuća planska akta i izveštaji.
Stručna služba obavlja i poslove zaštite tajnih podataka u skladu sa zakonom i shodno tome obezbeđena je odgovarajuća oprema.
U pogledu ocenjivanja državnih službenika u 2023 godini, primenjen je model vrednovanja rezultata rada shodno izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima i nameštenicima.
Ostali poslovi sa kontinuiranim obavljanjem u izveštajnoj godini: planiranje izvršenja budžeta i kvota za izveštajni period, izrada odgovarajućih zahteva za promenu u aproprijaciji i promeni kvota, izrada zahteva za preuzimanje obaveza, zahteva za plaćanje i transfer sredstava, kontrola podataka za obračun plata zaposlenih; sastavljanje analiza, izveštaja i informacija; i; ažuriranje sajta i informatora Rasinskog upravnog okruga, čuvanje i izdavanje kancelarijskog i drugog potrošnog materijala i sitnog inventara; i poslovi umnožavanja materijala; tekuće održavanje poslovnog prostora i druge poslove od značaja za rad Upravnog okruga, dostavljanje izveštaja Centralnoj kadrovskoj evidenciji; rad u programu –registar zaposlenih pri Upravi za trezor. Izvšrene su obuke zaposlenih u organizaciji Agencije za sprečavanje korupcije i obuke za rad u sistemu Iskra (portal za obračun zarada) i sistemu SPIRI u organizaciji ministarstva finansija. Sprovedene su inicijalne obuke i zavedeni prvi predmeti na portalu E-pisarnica. Za potrebe pomenutog projekta nabavljen je jedan lap-top računar i obezbeđen kvalitetan uređaj za skeniranje.
Stručna služba pomenute poslove obavlja u zgradi koje je u vlasništvu grada Kruševca (ul. Balkanska 63), a odlukom skupštine grada je ustupljena Rasinskom upravnom okrugu na trajno korišćenje.
Stanje opremljenosti stručne službe je zadovoljavajuće. Broj zaposlenih izvršilaca u Stručnoj službi je optimalan.
Planirane aktivnosti: u 2024. toj godini planira se podizanje nivoa vršenja usluga Stručne službe, prvenstverno u domenu elektronske uprave i elektronske pisarnice.. U pogledu radova na održavanju objekta, planirana je adaptacije i renoviranje jednog mokrog čvora u zgradi u kojoj je smeštena Stručna služba (prvi sprat)kao i adaptacija sale za sastanke (zamena poda i molersko-farbarski radovi) u upravnoj zgradi u , u Kruševcu. Planirana je i nabavka još jednog visoko kvalitetnog skener uređaja za potrebe e-pisarnice.
Planirane su aktivnosti na implementaciji sistema fiskalnog upravljanja i kontrole u Okrugu, počev od donošenja godišnjeg plana rada, specificiranja svih poslovnih aktivnosti do donošenja čitavog niza procedura u cilju standardizacije rada. Ovo se odnosi i na donošenje, primenu i izveštavanje propisanih akata iz domena Rodne ravnopravnosti.
Konačno Stručna služba kroz praćenje i primenu propisa, neprestano usavršavanje zaposlenih planira da adekvatno proprati i primeni sve očekivane izmene opštih akata (ažuriranje aplikativnog softvera za obračun zarada -Iskra i SPIRI, prilagođavanje postojećeg pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radinih mesta u Stručnoj službi shodno izvršenim i najavljenim izmenama opštih akata ,uvođenje elemenata elektronske pisarnice, sve u skladu sa zahtevima ministarstva. Posebna pažnja biće posvećena obukama u organizaciji Akademije za javnu upravu koje imaju za cilj unapređenja kompetencija zaposlenih kao i veština u pomenuti sistemima (Portalima).
Pripremio
Šef Odseka za opšte poslove
Dejan Jovac
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
NAČELNIK
Ivan Anđelić