REPUBLIKA SRBIJA
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
Broj: 919-00-2/23-01
04.01.2023 god.
Kruševac
MINISTARSTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE
PREDMET: Izveštaj o radu Stručne službe rasinskog upravnog okruga za period od 01. 01. 2022. do 31.12. 2022. god
I Broj i struktura zaposlenih:
Broj i struktura zaposlenih:
Po pribavljanju saglasnosti Vlade Republike Srbije – zaključkak broj 110-3789/2019 od 18. 04. 2019. godine načelnik Rasinskog upravnog okruga je doneo Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi Rasinskog upravnog okruga. Dana 06. 05. 2019. službenici i nameštenici su odgovarajućim rešenjima raspoređeni na odgovarajuća radna mesta.
Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Rasinskog upravnog okruga sistematizovano je ukupno 9 radnih mesta:
- dva radna mesta u zvanju savetnika 2 (jedan državni službenik)
- jedno radno mesto u zvanju referenta 3 (tri državna službenika)
- tri radna mesta u IV vrsti radnih mesta nameštenika 3 (tri nameštenika)
Sistematizovano je i radno mesto načelnika Rasinskog upravnog okruga (status funkcionera od stupanja na snagu izmena i dopuna Zakona o državnoj upravi).
Nazivi radnih mesta su: šef Odseka za opšte i zajedničke poslove, radno mesto za finansijsko materijalne poslove, radno mesto za kancelarijske poslove (izvršilačka radna mesta) i daktilograf-operater (namešteničko radno mesto). Svi pomenuti deo su unutrašnje organizacione jedinice – Odseka za opšte i zajedničke poslove. Aktuelnim aktom administrativno – tehnički sekretar i vozač ostali su izvan Odseka (takođe nameštenici). Sva sistematizovana radna mesta su popunjena.
Stručna služba broji devet izvršilaca (zajedno sa načelnikom Rasinskog upravnog okruga – radno mesto funkcionera).
Kvalifikaciona struktura zaposlenih je: dva lica sa visokom stručnom spremom, dva lica sa višom stručnom spremom i ostali zaposleni sa srednjom (po aktuelnom pravilniku – sistematizaciji).
U toku je procedura pribavljanja saglasnosti na predlog usaglašenog Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji (usaglaše sa Uredbom o kompetencijama za rad državnih službenika i dostavljen na mišljenje nadležnim organima).
Stručnom službom rukovodi načelnik. Ovu dužnost od 31.12.2021. godine, obavlja diplomirani pravnik Ivan Anđelić
U izveštajnom periodu, u pisarnici Stručne službe Rasinskog upravnog okruga – evidentirano je 17379 predmeta (zavedeno u pisarnici Okruga) i to:
PREGLED INSPEKCIJSKIH SLUŽBI I BROJA ZAVEDENIH PREDMETA PREMA SLUŽBAMA U 2022 GODINI
Stanje na dan 31. 12. 2022. godine
1.MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLjAVANjE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANjA – INSPEKTORAT ZA RAD, ODELjENjE INSPEKCIJE SA SEDIŠTEM U KRUŠEVCU
Odeljenje inspekcije rada, Odeljenje inspekcije rada, okružna područna jedinica sa sedištem u Kruševcu, Ukupno zaposleno 5 državnih službenika. Oznaka organa 389, ukupno zavedenih predmeta 3176 od čega po klasivikacionim oznakama materije:
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
117 | 22 |
021 | 499 |
155 | 207 |
162 | 1219 |
163 | 815 |
164 | 410 |
2. MINISTARSTVO ZDRAVLjA
Sanitarna inspekcija- ukupno 6 zaposlenih sa sedištem u Kruševcu
– ukupno zavedenih 7767 predmeta
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
53 | 1423 |
512 | 6344 |
3. MINISTARSTVO POLjOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODOPRIVREDE
3.1 UPRAVA ZA VETERINU Odeljenja za inspekcijske poslove Uprave za veterinu , Ukupno 7 izvršilaca. Predmeta zavedeno ukupno 2719.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
323 | 2719 |
3.2 Ukupno UPRAVA ZA ZA ZAŠTITU BILjA Odsek fitosanitarne inspekcije 6 (šest) izvršilaca. Ukupno zavedeno 1564 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
321 | 1564 |
3.3 POLjOPRIVREDNA INSPEKCIJA Ukupno 3 izvšrilaca. Ukupno zavedeno 592 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
320 | 592 |
3.4 UPRAVA ZA ŠUMARSTVO –466 Ukupno 2 izvršilaca- šumarsko-lovna isnpektora
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
322 | 440 |
324 | 26 |
4. MINISTARTVO DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE– Ukupno 108 predmeta -jedan izvršilac – upravni inspektor
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
038 i 070 | 108 |
5. MINISTARSTVO PROSVETE,
Školska uprava sa sedištem u Kruševcu, Ukupno 8 zaposlenih izvršilaca 306. predmeta, a do promene naziva ministarstva 276
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
614 | 306 |
Prosvetna inspekcija- prosvetni isnpektor 1 izvršilac ukupno 40 a do promene naziva ministarstvo 28 predmeta.
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
614 | 40 |
6. MINISTARSTVO SPOLjNE I UNUTRAŠNjE TRGOVINE
TRŽIŠNA INSPEKCIJA Ukupno zaposlenih – 6 izvršilaca tržišnih inspektora. Ukupno 589 predmeta , a do promene naziva ministarstva 510
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
334 | 589 |
7. MINISTARSTVO TURIZMA I OMLADINE
TURISTIČKA INSPEKCIJA -Ukupno 1 izvršilac – turistički inspektor Ukupno je zavedeno 90 predmeta do formiranja ministarstva 79 predmet (kao deo min. Trgovine turizma i telekomunikakcija).
Klasifikaciona oznaka | Broj predmeta |
332 | 90 |
Počev od 01. 01. 2022., zaključno sa 31. 12. 2022. godine u pisarnici Rasinskog upravnog okruga zavedeno je ukupno 17379 predmeta. Od zavedenih predmeta u 2022. toj godini arhivirano je 7593 predmeta a ukupno je arhivirano (i predmeti iz prethodnih godina) 14081 predmeta, izvršena je ukupno 2645 dopuna predmeta. Pored navedenog daktilo biro Stručne službe izradio je (materijalizovao) ukupno 9.024 predmeta (izrada akata – rešenja, zapisnici, izveštaji…). Pored navedenog u Stručnoj službi, a za potrebe načelnika zavedeno je i obrađeno 95 predmeta sa klasifikacionom oznakom 00 i 01 – državni organi. Stručna služba je u prethodnom periodu pružala stručnu i tehničku pomoć u radu načelnika i Saveta rasinskog upravnog okruga ovde spada i izrada odgovarajućih akata u vezi sa pružanjem usluga od strane Okruga, izrada odgovarajućih pravilnika, izveštaja, nacrta kadrovskih planova U okviru materijalno – finansijskih poslova, kvantitativno u izveštajnom periodu, izrađeno je i realizovano 327 naloga za plaćanje sa preuzetom obavezom. Ekspedovano je 4389 pošiljki i izvršen prijem 3622.
Takođe, Stručna služba obezbeđuje sve uslove (i finansira trošak) koji omogućavaju nesmetan rad organizacionih jedinica sa sedištem u Okrugu. Počev, od materijala, obezbeđenja poštanskih (uključujući fiksnu telefoniju), energetskih, komunalnih, sve do prostornih uslova.
Materijalna opremljenost stručne službe je na zadovoljavajućem nivou..
Stručna služba ima izuzetan nivo saradnje sa Upravom za trezor ministarstva finansija i sa Službom za upravljanje kadrovima.
PREGLED IZVRŠENjA BUDžETA ZA 2022 godinu
Ekonomska
Klasifikacija |
O P I S | Planirana i utrošena sredstva
iz budžeta za 2022 |
411 | Plate i dodaci zaposlenih | 8379 8371 |
412 | Socijalni doprinosi na teret poslodavca | 1354 1351 |
413 | Naknade u naturi | 10 10 |
414 | Socijalna davanja zaposlenima | 77 76 |
415 | Naknade za zaposlene | 452 443 |
416 | Jubilarne nagrade | 300 243 |
421 | Stalni troškovi | 3820 3640 |
422 | Troškovi putovanja | 30 9 |
423 | Usluge po ugovoru | 562 542 |
425 | Tekuće poporavke i održavanje | 350 348 |
426 | Materijal | 1100 1096 |
512 | Mašine i oprema | 15 14 |
482 | Porezi takse | 120 119 |
.
II Najznačajnije aktivosti u izveštajnom periodu
Pored redovnih aktivnosti predviđenih postojećim opštim aktima a u dosadašnjem tekstu nepomenutih u izveštajnom periodu planirani su i obavljeni sledeći redovni poslovi:
Obavljeno je redovno – godišnje vrednovanje rezultata rada zaposlenih službenika i nameštenika, te shodno izmenama Zakona utvrđeni su radni ciljevi organa i doneti drugi neophodni akti koji prethode vrednovanju ciljeva i kompetancija.. Inicirani su postupci nabavki pošto je prethodno donet Plan javnih nabavki za 2022. godinu. Izrađeni su: Plan rada Rasinskog okruga za 2022, godinu, Izveštaji o radu Službe i Saveta, , izveštaj o sprovođenju Kodeksa ponašanja državnih službenika, Predlog Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji kao i čitav niz pratećih pravilnika, mera, instrukcija.
Sačinjen je finansijski plan za period 2023-25 godina kao i kadrovski plan. Služba, takođe obavlja poslove zaštite zdravlja na radu.
Izvršeno je: odabir i po dobijanju odgovarajućeg odobrenja, izlučivanje bezvrednog registraturstkog materijala Stručne službe i inspekcijskih službi nastalog u radu godine 2011. Materijal koji se trajno čuva, zapisnički je predat nadležnom arhivu. Predata je i overena fotokopija arhivske knjige shodno novim Zakonskim pravilima.
Pružana je stručna i tehnička potpora načelniku Upravnog okruga i Savetu upravnog okruga (zapisnici, informacije za medije, protokol, izrada i ekspedovanje zaključaka),
U toku 2022. godine održano je ukupno redovnih 8 kolegijuma kolegijuma sa rukovodiocima unutrašnjih organizacionih jedinica ministarstava ( o čemu su sačinjene odgovarajuće službene beleške). 1) Na kolegijumima su razmatrane tekuće i planirane aktivnosti inspekcijskih službi, kao i stepen realizacije periodičnih planova.. 2) Na sastancima je bilo reči o uslovima za rad i njihovom poboljšanju i problemima sa kojima se susreću izvršioci (pre svega u pogledu održavanja opreme, neregistrovanih i zastarelih službenih vozila) 3)Na kolegijumima, rukovodioci inspekcijskih službi izneli su čitav niz konkretnih predloga vezano za unapređenje uslova za rad, koordinaciju aktivnosti i zajednički rad dve ili više inspekcijskih službi, ali i poslova poverenih lokalnim samoupravama.
Održano je i više kolegijuma i sastanaka sa rukovodiocima inpsekcijskih službi (lokalnih samouprava i republičkih), sa temom koordinacije (nedeljno planiranje i izveštavanje) inspecijskih službi na vršenju koordinisanog nadzora definisanog Uputstvom i nalozima Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor a u cilju sprovođenja mera na sprečavanju širenja i suzbijanju zarazne bolesti Kovid-19. Takođe stručna služba je u izveštajnoj godini redovno dostavljala dnevne izveštaje Koordinacionoj komisiji, kao i sve tražene podatke na zahtev pomenutog tela, sve do dana kada je to Radna grupa i Koordinaciona komisija zahtevala.
Stručna služba pruža stručnu i tehničku potporu Okružnom štabu za vanredne situacije. U toku 2022. godine održano je ukupno 3 redovne sednice. Sačinjena su odgovarajuća planska akta i izveštaji.
Stručna služba obavlja i poslove zaštite tajnih podataka u skladu sa zakonom i shodno tome obezbeđena je odgovarajuća oprema.
U pogledu ocenjivanja državnih službenika u 2022 godini, primenjen je model vrednovanja rezultata rada shodno izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima i nameštenicima.
Ostali poslovi sa kontinuiranim obavljanjem u izveštajnoj godini: planiranje izvršenja budžeta i kvota za izveštajni period, izrada odgovarajućih zahteva za promenu u aproprijaciji i promeni kvota, izrada zahteva za preuzimanje obaveza, zahteva za plaćanje i transfer sredstava, kontrola podataka za obračun plata zaposlenih; sastavljanje analiza, izveštaja i informacija; i; ažuriranje sajta i informatora Rasinskog upravnog okruga, čuvanje i izdavanje kancelarijskog i drugog potrošnog materijala i sitnog inventara; i poslovi umnožavanja materijala; tekuće održavanje poslovnog prostora i druge poslove od značaja za rad Upravnog okruga, dostavljanje izveštaja Centralnoj kadrovskoj evidenciji; rad u programu –registar zaposlenih pri Upravi za trezor. Izvšrene su obuke zaposlebnih u organizaciji Agencije za sprečavanje korupcije i obuke za rad u sistemu Iskra (portal za obračun zarada) i sistemu SPIRI u organizaciji ministarstva finansija.
Stručna služba pomenute poslove obavlja u zgradi koje je u vlasništvu grada Kruševca (ul. Balkanska 63), a odlukom skupštine grada je ustupljena Rasinskom upravnom okrugu na trajno korišćenje.
Stanje opremljenosti stručne službe je zadovoljavajuće. Broj zaposlenih izvršilaca u Stručnoj službi je optimalan.
Planirane aktivnosti: u 2023. toj godini planira se podizanje nivoa vršenja usluga Stručne službe, prvenstverno u domenu elektronske uprave i elektronske pisarnice.. U pogledu radova na održavanju objekta, planirana je adaptacije i renoviranje jednog mokrog čvora u zgradi u kojoj je smeštena Stručna i inspekcijske službe, u Kruševcu.
Planirane su aktivnosti na implementaciji sistema fiskalnog upravljanja i kontrole u Okrugu, počev od donošenja godišnjeg plana rada, specificiranja svih poslovnih aktivnosti do donošenja čitavog niza procedura u cilju standardizacije rada.
Konačno Stručna služba kroz praćenje i primenu propisa, neprestano usavršavanje zaposlenih planira da adekvatno proprati i primeni sve očekivane izmene opštih akata (uvođenje novog aplikativnog softvera za obračun zarada -Iskra i SPIRI, prilagođavanje postojećeg pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radinih mesta u Stručnoj službi shodno izvršenim i najavljenim izmenama opštih akata ,uvođenje elemenata elektronske pisarnice, sve u skladu sa zahtevima ministarstva. Posebna pažnja biće posvećena obukama u organizaciji Akademije za javnu upravu koje imaju za cilj unapređenja kompetencija zaposlenih.
Pripremio
Šef Odseka za opšte poslove
Dejan Jovac
RASINSKI UPRAVNI OKRUG
NAČELNIK
Ivan Anđelić