Na današnjoj 26. sednici Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor zvanično je obeležen i početak rada svih inspekcija u novom informacionom sistemu eInspektor, a najavljeni su i nova zapošljavanja, veća plata inspektora i jedinstveni kontakt centar za inspektore.
Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić istakla je značaj reforme inspekcija za bolje uslove poslovanja i smanjenje sive ekonomije u Srbiji. „Danas inspekcije sve ređe posećuju privrednike, ostvaren je savetodavni odnos inspektora prema lokalnoj privredi, a inspektori konačno dobijaju adekvatne uslove za rad“, rekla je premijerka. Ona je naglasila da je digitalizacija važna u svakoj oblasti rada u javnoj upravi i da će nov informacioni sistem eInspektor doneti ono što je suštinski važno za svakog privrednika – koordinisan i transparentan nadzor.
Sledeći korak u reformi je povećanje broja inspektora i bolji uslovi za rad, najavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić. On je istakao da je manjak inspektora evidentan u skoro svakoj inspekciji i svakom delu Srbije, koja u odnosu na EU ima 2,5 puta manje inspektora u odnosu na broj stanovnika. “Očekujem da se ovih dana na sednici vlade donese odluka kojom će se zaposliti novih 1272 inspektora“, rekao je ministar i dodao da je nedavno Vlada Srbije usvojila uredbu kojom je omogućeno da republički inspektori dobiju zvanje samostalnog savetnika i veće plate.
Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i eUpravu Mihailo Jovanović pojasnio je da se sada sa uvođenjem ukupno 36 inspekcija u nov informacioni sistem eInspektor ujednačava njihov rad, unapređuje inspekcijski nadzor i stvara svojevrsna kartoteka srpske privrede. „Preko Portala eUprava privredni subjekti će moći da vide sve nalaze inspekcija, rizike u nadzoru i samim tim će privrednici moći da poboljšaju svoje poslovanje“, kazao je Jovanović. On je danas svečano uručio inspektorima i sertifikate za položene obuke za rad u novom sistemu, a za potrebe eInspektora Kancelarija za IT i eUpravu je obezbedila oko 1340 laptop računara, kvalifikovane elektronske sertifikate i bežični pristup internetu u svim inspekcijama, kao i preko 25000 inspektor/sati obuka, tako da od danas sve inspekcije u punom kapacitetu rade u eInspektoru.
Sednici su prisustvovali i aktivno učestvovali u radu i načelnici svih upravnih okruga.